Close
Az ötvenes évek Rómájába visz vissza a Ferrari legújabb kupéja

Az ötvenes évek Rómájába visz vissza a Ferrari legújabb kupéja

Bár még egy hónap van karácsonyig, a Ferrari nem bírt várni addig, és meglepte a retrórajongókat.

A Ferrarit többek között azért lehet szeretni, mert igyekszik tiszteletben tartani a hagyományokat. A maranellói gyár imádja városokról elnevezni a modelljeit, és sokáig titokban tudja tartani, milyen projekten dolgozik. Most mindkét jellemzőjének megfelelt: a semmiből mutatott be egy stílusos, kétüléses kupét, amelyet az örök városról nevezett el.

A nyitható tetős Portofino alapjára épülő Roma vonalai az ötvenes és hatvanas évek pezsgő fővárosi mindennapjai előtt tisztelegnek.

A meglehetősen minimalista dizájnnal megrajzolt járgány természetesen megfelel a modern elvárásoknak: süllyesztett kilincseket, adaptív fényszórókat és érintőképernyős – az utasteret két részre osztó – műszerfalat kapott.

No meg egy bivalyerős, 3,9 literes, duplaturbós V8-as motort, amely 620 lóerős és 760 Nm nyomatékú, és egy nyolcfokozatú automata váltó kapcsolódik hozzá.

A hátsókerék-meghajtású Roma 4,65 méter hosszú és három centiméter híján két méter széles, de csupán 130 centi magas. A leginkább várt számai pedig: 3,4 és 320 – előbbi a 0-ról 100 km/h-ra gyorsulás idejét rejti, utóbbi a végsebességét. Az 1472 kilogrammot nyomó szépség a kétszázat 9,3 másodperc alatt éri el.

A túrakocsikázásra szánt, elegáns sportautó karosszériája teljesen új terv alapján született, mint ahogy alkatrészeinek többsége is mostanában készült el. Megalkotását ugyanakkor a Ferrari korábbi orrmotoros modelljei inspirálták.

A kaland folytatódik

Megjelent a Roadster magazin második nyomtatott kiadása, amelyben ismét olyan történeteket gyűjtöttünk össze, amelyek minket is folyamatosan inspirálnak. Szerintünk szebb lett, mint az első szám, reméljük, neked is tetszeni fog.

Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.

Ez is érdekelhet:

(Fotók: Uncrate)

Close