Bár még egy hónap van karácsonyig, a Ferrari nem bírt várni addig, és meglepte a retrórajongókat.
A Ferrarit többek között azért lehet szeretni, mert igyekszik tiszteletben tartani a hagyományokat. A maranellói gyár imádja városokról elnevezni a modelljeit, és sokáig titokban tudja tartani, milyen projekten dolgozik. Most mindkét jellemzőjének megfelelt: a semmiből mutatott be egy stílusos, kétüléses kupét, amelyet az örök városról nevezett el.
A nyitható tetős Portofino alapjára épülő Roma vonalai az ötvenes és hatvanas évek pezsgő fővárosi mindennapjai előtt tisztelegnek.
A meglehetősen minimalista dizájnnal megrajzolt járgány természetesen megfelel a modern elvárásoknak: süllyesztett kilincseket, adaptív fényszórókat és érintőképernyős – az utasteret két részre osztó – műszerfalat kapott.
No meg egy bivalyerős, 3,9 literes, duplaturbós V8-as motort, amely 620 lóerős és 760 Nm nyomatékú, és egy nyolcfokozatú automata váltó kapcsolódik hozzá.
A hátsókerék-meghajtású Roma 4,65 méter hosszú és három centiméter híján két méter széles, de csupán 130 centi magas. A leginkább várt számai pedig: 3,4 és 320 – előbbi a 0-ról 100 km/h-ra gyorsulás idejét rejti, utóbbi a végsebességét. Az 1472 kilogrammot nyomó szépség a kétszázat 9,3 másodperc alatt éri el.
A túrakocsikázásra szánt, elegáns sportautó karosszériája teljesen új terv alapján született, mint ahogy alkatrészeinek többsége is mostanában készült el. Megalkotását ugyanakkor a Ferrari korábbi orrmotoros modelljei inspirálták.
Ez is érdekelhet:
(Fotók: Uncrate)
róma | hangulat | sportautó | olasz | kupéRitmus, ha elkap – Ezeken a kihagyhatatlan Bartók Tavasz-programokon el fog
Szörfdeszkával és széles mosollyal érkezik a BMW egyedi e-robogója

Mi a közös Rio de Janeiróban, egy alig ismert horvát luxus menedékben, és egy hotellé alakított New York-i reptéri terminálban? Mindet bemutatjuk a Roadster legfrissebb számában! Ezeken kívül találkozunk a világ egyik legnevesebb dizájnerével, Jaime Hayonnal, bemutatunk hat remek hazai kabinházat és kiderítjük, hol lehet jó vermutot inni Magyarországon. Ezzel még nincs vége, ugyanis elmentünk Provence-ba és kipróbáltuk az új 7-es BMW-t, Svédországban pedog a Toyota RAV4-et. Egy asztalhoz ültettük Péterfy Bori rocksztárt, Gerendai Károly kultmogult, Szabó Simon színészt, Molnár S. Szonja kurátort és Tombor Zoltán fotográfust, és kifaggattuk őket Budapesthez fűződő érzelmeikről. Elmeséljük milyen Marokkó egyik feltörekvő szörfmekkája, Taghazout, és benézünk a főváros új dizájnhoteljébe, a Verno House-ba is. Megszólaltatjuk még Kertész Attila képzőművészt, Sivák Zsófit, a Heves-megyei kocsmák Robert Capáját, és még Puzsér Róbert is tollat ragadott a kedvünkért. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!