Bár még egy hónap van karácsonyig, a Ferrari nem bírt várni addig, és meglepte a retrórajongókat.
A Ferrarit többek között azért lehet szeretni, mert igyekszik tiszteletben tartani a hagyományokat. A maranellói gyár imádja városokról elnevezni a modelljeit, és sokáig titokban tudja tartani, milyen projekten dolgozik. Most mindkét jellemzőjének megfelelt: a semmiből mutatott be egy stílusos, kétüléses kupét, amelyet az örök városról nevezett el.
A nyitható tetős Portofino alapjára épülő Roma vonalai az ötvenes és hatvanas évek pezsgő fővárosi mindennapjai előtt tisztelegnek.
A meglehetősen minimalista dizájnnal megrajzolt járgány természetesen megfelel a modern elvárásoknak: süllyesztett kilincseket, adaptív fényszórókat és érintőképernyős – az utasteret két részre osztó – műszerfalat kapott.
No meg egy bivalyerős, 3,9 literes, duplaturbós V8-as motort, amely 620 lóerős és 760 Nm nyomatékú, és egy nyolcfokozatú automata váltó kapcsolódik hozzá.
A hátsókerék-meghajtású Roma 4,65 méter hosszú és három centiméter híján két méter széles, de csupán 130 centi magas. A leginkább várt számai pedig: 3,4 és 320 – előbbi a 0-ról 100 km/h-ra gyorsulás idejét rejti, utóbbi a végsebességét. Az 1472 kilogrammot nyomó szépség a kétszázat 9,3 másodperc alatt éri el.
A túrakocsikázásra szánt, elegáns sportautó karosszériája teljesen új terv alapján született, mint ahogy alkatrészeinek többsége is mostanában készült el. Megalkotását ugyanakkor a Ferrari korábbi orrmotoros modelljei inspirálták.
Ez is érdekelhet:
(Fotók: Uncrate)
Ferrari | róma | hangulat | retro | olasz
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!