Bár még egy hónap van karácsonyig, a Ferrari nem bírt várni addig, és meglepte a retrórajongókat.
A Ferrarit többek között azért lehet szeretni, mert igyekszik tiszteletben tartani a hagyományokat. A maranellói gyár imádja városokról elnevezni a modelljeit, és sokáig titokban tudja tartani, milyen projekten dolgozik. Most mindkét jellemzőjének megfelelt: a semmiből mutatott be egy stílusos, kétüléses kupét, amelyet az örök városról nevezett el.
A nyitható tetős Portofino alapjára épülő Roma vonalai az ötvenes és hatvanas évek pezsgő fővárosi mindennapjai előtt tisztelegnek.
A meglehetősen minimalista dizájnnal megrajzolt járgány természetesen megfelel a modern elvárásoknak: süllyesztett kilincseket, adaptív fényszórókat és érintőképernyős – az utasteret két részre osztó – műszerfalat kapott.
No meg egy bivalyerős, 3,9 literes, duplaturbós V8-as motort, amely 620 lóerős és 760 Nm nyomatékú, és egy nyolcfokozatú automata váltó kapcsolódik hozzá.
A hátsókerék-meghajtású Roma 4,65 méter hosszú és három centiméter híján két méter széles, de csupán 130 centi magas. A leginkább várt számai pedig: 3,4 és 320 – előbbi a 0-ról 100 km/h-ra gyorsulás idejét rejti, utóbbi a végsebességét. Az 1472 kilogrammot nyomó szépség a kétszázat 9,3 másodperc alatt éri el.
A túrakocsikázásra szánt, elegáns sportautó karosszériája teljesen új terv alapján született, mint ahogy alkatrészeinek többsége is mostanában készült el. Megalkotását ugyanakkor a Ferrari korábbi orrmotoros modelljei inspirálták.
Ez is érdekelhet:
(Fotók: Uncrate)
sportautó | hangulat | retro | dizájn | új | Ferrari
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!