Íme, az az egyik legforróbb trend Japánból: bárok pia nélkül.
Az alkoholmentes vendéglátóhelyek kezdenek teret nyerni a szigetországban, különösen a fiatalabbak körében számítanak népszerűnek. A kormány viszont nem túl boldog a jelenség miatt.
Az úgynevezett "sober-curious" mozgalom megdöbbentette a tisztviselőket. A felkelő nap országában alapjáraton az élet jelentős része az ivás körül forog és olyan különleges alkalmakkor jár a csúcson, mint mondjuk a cseresznyevirágzás ideje, nem beszélve az irodai ivós partikról, melyek régóta kiemelten fontosnak számítanak a céges csapatépítésben.
Csak Tokióban közel 30 ezer bár és kocsma működik, mégis, a fiatal japánok több mint kilencven százaléka azt állítja, hogy ritkán vagy egyáltalán nem iszik alkoholt. Ennek következtében még az Asahi söróriás is nyitott egy olyan helyet, amely az alkoholtól idegenkedőknek szól.
Mivel az alkoholtartalmú italokból származó adóbevételek elapadóban vannak (az elmúlt évtizedekben harminc százalékkal csökkentek), a kormány finoman fogalmazva is kritizált kampányt indított, amiben ötleteket kért arra, hogyan lehetne a fiatal japánokat ismét rávenni az ivásra.
"Szerintem ez szörnyű ötlet" – mondta egy Szuzumo Szakuraj nevű bartender, aki alkoholmentes italokat áruló vendéglátóhelyen dolgozik. "Olyan ez az egész, mintha rá akarnánk venni az embereket, hogy többet dohányozzanak."
Japán egy csoportorientált társadalom, melyben a közösségi élet gyakran ivással jár együtt, ennek pedig jól észrevehető következményei vannak mindenhol. "Nálunk nagy hagyománya van az alkoholon keresztüli összetartásnak. De az emberek kezdenek észhez térni" – zárta Szakuraj.
Tudtad, hogy Japánban köszönéskor a meghajlás szöge 5-től 90 fokig terjedhet? Vagy hogy van olyan vonat, amelyik 320 km/órával közlekedik, másodpercre pontosan érkezik és a kitakarítására pontosan hét perc áll rendelkezésre? Esetleg azt, hogy a távol-keleti szigetországban a WC státuszszimbólumnak számít? Íme egy izgalmas gyűjtés a felkelő nap országáról.
(Forrás: CBS, fotók: Unsplash)
japán | italok | bár | bárok | alkoholmentes | kampány
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!