Az emberek kezdenek észhez térni és már alig isznak alkoholt ebben az országban

Íme, az az egyik legforróbb trend Japánból: bárok pia nélkül.

Az alkoholmentes vendéglátóhelyek kezdenek teret nyerni a szigetországban, különösen a fiatalabbak körében számítanak népszerűnek. A kormány viszont nem túl boldog a jelenség miatt.

Az úgynevezett "sober-curious" mozgalom megdöbbentette a tisztviselőket. A felkelő nap országában alapjáraton az élet jelentős része az ivás körül forog és olyan különleges alkalmakkor jár a csúcson, mint mondjuk a cseresznyevirágzás ideje, nem beszélve az irodai ivós partikról, melyek régóta kiemelten fontosnak számítanak a céges csapatépítésben.

Csak Tokióban közel 30 ezer bár és kocsma működik, mégis, a fiatal japánok több mint kilencven százaléka azt állítja, hogy ritkán vagy egyáltalán nem iszik alkoholt. Ennek következtében még az Asahi söróriás is nyitott egy olyan helyet, amely az alkoholtól idegenkedőknek szól.

Mivel az alkoholtartalmú italokból származó adóbevételek elapadóban vannak (az elmúlt évtizedekben harminc százalékkal csökkentek), a kormány finoman fogalmazva is kritizált kampányt indított, amiben ötleteket kért arra, hogyan lehetne a fiatal japánokat ismét rávenni az ivásra.

"Szerintem ez szörnyű ötlet" – mondta egy Szuzumo Szakuraj nevű bartender, aki alkoholmentes italokat áruló vendéglátóhelyen dolgozik. "Olyan ez az egész, mintha rá akarnánk venni az embereket, hogy többet dohányozzanak."

Japán egy csoportorientált társadalom, melyben a közösségi élet gyakran ivással jár együtt, ennek pedig jól észrevehető következményei vannak mindenhol. "Nálunk nagy hagyománya van az alkoholon keresztüli összetartásnak. De az emberek kezdenek észhez térni" – zárta Szakuraj.

Tudtad, hogy Japánban köszönéskor a meghajlás szöge 5-től 90 fokig terjedhet? Vagy hogy van olyan vonat, amelyik 320 km/órával közlekedik, másodpercre pontosan érkezik és a kitakarítására pontosan hét perc áll rendelkezésre? Esetleg azt, hogy a távol-keleti szigetországban a WC státuszszimbólumnak számít? Íme egy izgalmas gyűjtés a felkelő nap országáról.

(Forrás: CBS, fotók: Unsplash)

alkoholmentes | bárok | italok | bár | kampány

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom