Az egyik spanyolországi pizzériában máris igazodtak a Covid–19 által újraírt vendéglátóhelyi szokásokhoz, és csökkentve a koronavírus fertőzésének kockázatát, lehetővé teszik a személyzet és a vendég közötti kapcsolat minimalizálását.
A Földközi-tenger északkeleti partjainál fekvő Palafrugellben működő Funky Pizza eddig sem panaszkodhatott a népszerűségre és a látogatottságra, újításának köszönhetően pedig alighanem még nagyobb forgalomra számíthat.
Létrehozták a Funky Pay nevű applikációt, melyen keresztül a vendégek böngészhetik a menüt, leadhatják a rendelést, és a fogyasztás után fizethetnek is.
Ez az első alkalom Spanyolországban, hogy egy ilyen jellegű alkalmazást integrálnak egy étterem rendelési rendszerébe.
A felszolgálást azért még a pincérek végzik, a rendeléseket pedig szeparálva dolgozza fel a személyzet.
"Amennyire csak lehet, ezen a rendszeren keresztül megpróbáljuk betartani a vendégekkel a távolságot, hiszen az embereknek erre van igényük a világjárvány óta" – mondta Carlos Manich, a pizzákra specializálódott hely tulajdonosa.
A többi étteremhez hasonlóan a Funky Pizza is alkalmazkodott az előírásokhoz, azaz megfelelő távolságra helyezte el egymástól az asztalait, és kötelezővé tette a maszkviselést minden esetben, amikor a vendég nem az asztalánál foglal helyet.
Egyes vendégek szerint az applikáció nagyon felhasználóbarát, mert rajta keresztül nyomon lehet követni a megrendelés útját, látható, hogy pontosan mikor készül el a fogás, és mikor érkezik meg. Akadnak ellenvélemények is: mások úgy vélik, ezzel a megoldással elvesznek az emberi kapcsolatok, rendelésnél nem tudják kikérdezni a felszolgálót az ételekről, nem lehet módosítani például a mennyiségen, esetleg más opciót kérni.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: Reuters, fotók: Unsplash)
újítás | covid-19 | spanyolország | applikáció | étterem | okostelefon
A modern luxus nyomában a Range Roverrel
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!