Hosszú várakozást követően végre lerántották a leplet a brit autómárka első 100 százalékban villanymotoros meghajtású sportautójáról: a héten Sanghajban debütált a Rapide E.
Négy évvel ezelőtt, 2015-ben tanulmányként már bemutatták, most pedig itt a véglegesített változat, amivel a következő James Bond-filmben a 007-es ügynök üldözheti majd a gonoszokat. A jó hír, hogy az autó sorozatgyártásba kerül, és bárki megveheti magának, de gyorsan kell cselekedni; csupán 155 darab készül belőle.
A Williams Advanced Engineering munkatársaival közösen fejlesztett kocsi teljesítményére nem lehet panasz, a hátsó kerekeket hajtó két villanymotor 610 lóerővel és 950 Nm nyomatékkal repíti, az erejével tehát nem lesz probléma, ha Bond üldözésbe keveredik.
A Rapid E négy másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebességét pedig 250 km/h-nál korlátozták.
Egyetlen töltéssel 320 kilométert lehet vele megtenni, és a töltő teljesítményétől függően egy-három óra alatt töltődik fel teljesen.
Mivel a modell alapját a benzines Rapide adja, a karbonszálas tokkal védett, 800 V feszültségű akkumulátort a V12-es motor helyére pakolták be, a karosszériája pedig minden eddiginél áramvonalasabb. Ami pedig a karbonszálban gazdag belsejét illeti, az analóg számlapokat digitális képernyőre cserélték, amelyek többek között a töltöttségi szintet és az aktuális energiafogyasztást is jelzik. Egy csomó információt az autóhoz kapcsolódó applikáción keresztül is leolvashatunk, ami azt is megjegyzi helyettünk, hová parkoltunk.
Így fest tehát a világ leghíresebb titkos ügynökének új autója, amit nagyjából kilencvenmillió forintért lehet megvásárolni, a szállítása pedig 2020-ra várható. További részletekért, erre tessék tovább.
Ez is érdekelhet:
(Képek: Aston Martin)
ügynökautó | elektromos autó | villanyautó | rapide e | James Bond | aston martin
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!