Ezt a tíz hibát nem szabad elkövetni, ha road tripre indulsz

Van valami felszabadító abban, amikor csak gondolunk egyet, beülünk az autóba, aztán úgy vágunk neki az országútnak, hogy fogalmunk sincs, merrefelé kanyargunk majd, vagy végül hol kötünk ki. A lényeg a szabadság, az utazás és a felfedezés mámorító érzése, amit egy spontán road trip képes megadni. Persze megértjük, hogy akadnak olyanok is, akik rögtönzés helyett a gondosan megtervezett kiruccanásra esküsznek, hiszen rengeteg buktatóra rá lehet futni, ha nem vagyunk elég körültekintőek. Szakértők segítségével megmutatjuk a leggyakrabban elkövetett hibákat.

Elfelejtjük átnézetni az autót indulás előtt

Egy hosszú utazás során az autó a legjobb barátunk, meghibásodáskor viszont a legnagyobb ellenségünk is lehet.

Éppen ezért nézessük át egy szakemberrel, hogy ellenőrizze az olaj- és gumiabroncsnyomást, az akkumulátort, a fékeket és a motort, nehogy aztán órákat kelljen várni az autómentőre a semmi közepén.

Rendezetlenül hagyjuk az otthonunkat

Sanna Boman, a Roadtrippers főszerkesztője azt ajánlja, készítsünk listát azokról a dolgokról, melyekről gondoskodni kell, mielőtt nekivágunk az útnak. Ide tartoznak a megválaszolatlan e-mailektől kezdve a szobanövények meglocsolásán át a kert rendbetételéig különböző apró, de annál fontosabb feladatok.

Ha egy többnapos távollét közepén eszünkbe jut, hogy valamit elfelejtettünk megcsinálni, az egész utazás alatt ezen fog kattogni az agyunk, ami pedig tönkreteszi az élményt.

Nem töltünk le előre hasznos alkalmazásokat

Elsősorban azokra a térképekre és navigációs appokra gondolunk, amelyeket offline üzemmódban is lehet használni, mert bizony előfordulhat, hogy olyan helyre tévedünk, amely nyomokban sem tartalmaz wifit vagy térerőt.

Külföldön tartózkodás esetén wifi hiányában a 4G használata pedig alaposan megzabálhatja az adatforgalmat, ha netán kénytelenek vagyunk letölteni valamit.

Nincs töltő a kocsiban

Mivel manapság összenőttünk az okostelefonunkkal, a hozzá tartozó kiegészítőkre nagyobb odafigyelés hárul.

Egy autós kirándulás nélkülözhetetlen darabjai közé tartozik a mobiltöltő, magyarázni aligha szükséges az okát.

Nem viszünk magunkkal frissítőt és rágcsálnivalót

Nyilvánvalóan tucatjaival esnek útba benzinkutak, ahol lehet vásárolni hamburgert, sült krumplit, édességet vagy csipszet, de ezek a fogások hamar veszítenek minőségükből, állagukból.

Az előre bekészített és hűtőtáskában tárolt zöldségek, gyümölcsök, szendvicsek és italok ellenben hosszabb időre kitartanak, frissek és frissítőek.

Rendetlenség

Mivel egy hosszú utazáson fél napokat az autóban élünk, elég gyorsan kisebbfajta kupleráj alakulhat ki magunk körül.

A nedves törlőkendők, a kézfertőtlenítők, a papírtörlők és az erre a célra kinevezett szemetes mind-mind nélkülözhetetlen elemei a komfortérzetnek és a higiéniának.

Minden kötött, semmi spontaneitás

Az autós road tripben többek között az a nagyszerű, hogy bármikor megállhatunk, ha kiszúrtunk valami izgalmasat a közelben, vagy letérhetünk az előre megadott útvonalról, hogy felfedezzük a környéket.

Az ilyen váratlan fordulatok lehetnek az utazás legemlékezetesebb pillanatai.

Természetesen nem minden esetben engedhetjük meg magunknak az ilyesfajta rögtönzést – időbeosztás, büdzsé –, úgyhogy igyekezzünk megtalálni az arany középutat. Megéri.

Nem állunk meg kinyújtózni

Nagyon szép dolog, ha le sem vesszük a lábunkat a gázpedálról és próbálunk az ütemterv szerint haladva időben odaérni a célállomásra. De...

Egyrészt az izületeinknek sem tesz jót, ha órákon át elgémberedve ülünk ugyanabban a pózban, ezért javasolt óránként megállni egy kis mozgásra, nyújtásra, sétára, hogy frissek maradjunk és ne legyünk annyira elcsigázottak. Másrészt, lásd: 7-es pont.

Sehol egy pótkerék vagy szerszámok

Nem minden autó vagy bérautó csomagtartójában található meg a pótkerék, az emelő, a kulcsok vagy a használati utasítás.

Szánjunk időt arra, hogy megbizonyosodjunk róla, minden megvan, illetve rendesen felfújták-e a kereket, ha pedig esetleg valamelyik szerszám hiányzik, szerezzük be.

És nem szégyen előtte megtanulni a YouTube-ról kereket cserélni!

Elfeledett mentőcsomag

Bármikor bármi megtörténhet. Ugyan nem lehet mindenre felkészülni, de nem ajánlatos hosszú útra indulni valamiféle segélycsomag nélkül.

Elemlámpa elemmel, akksitöltő, elsősegélydoboz, fájdalomcsillapító, kötszer, olló és a többi.

Ez  is érdekelhet:

Ezt kell tudnod, ha lakóautót bérelnél a nyárra

Kipróbálnád, milyen a vanlife a valóságban? Mi is, úgyhogy elmondjuk, hogyan bérelhetsz lakóautót.

(Forrás: Travel and Leisure, fotók: Unsplash, Pixabay)