Close
Még elegánsabb és sokkal sportosabb lett a Bentley Flying Spur

Még elegánsabb és sokkal sportosabb lett a Bentley Flying Spur

5,3 méter, 2,4 tonna, és 3,8 másodperc alatt gyorsul százra. Ez a Bentley sem a számokról szól, de azért már ezek is kifejezik a különlegességét.

Nem ez a Bentley nagy limuzinja. Azt Mulsanne-nek hívják, huszonhat centiméterrel hosszabb, mint az új Flying Spur, ráadásul van egy nyújtott változata, az még huszonöt centi, pontosan 5,825 méter a teljes hossza. Ezt csak azért írom, hogy ha valaki nem teljesen járatos a Bentley-univerzumban, és joggal elámul azon, amit mindjárt olvas, legyen tisztában vele, hogy a márkánál ez nagyjából a középkategóriát jelenti.

Az új Flying Spur a típus harmadik generációja, az aktuális, szintén új Continental GT kupé és kabrió alapjaira épül – az pedig igazán jó alap. A négyajtós limuzin persze jóval méretesebb, és csak azért nem használható rá a sportosan elegáns kifejezés, mert az évtizedek alatt mindenféle tucatkocsira ellőtte már mindenki, ráadásul ez az autó a sportosságnak és az eleganciának is egészen más szintje.

Kezdjük a sportossággal: a mérete és a tömege körülbelül annyira ideális egy sportautóhoz, vagy akár csak egy sportos autóhoz, mint egy gyerekbiciklihez, ám ahogyan a Porsche is egy alapvetően rossz, farmotoros konstrukcióval szerepel a világ élmezőnyében több mint fél évszázada, az egyébként a Porschével egy cégcsoportban lévő Bentley mérnökei sem aggódnak a lehetetlen miatt. Inkább leküzdik.

Egy hatliteres, W12-es elrendezésű, 635 lóerős biturbó benzinmotor persze nagy segítség a mozgáshoz, de a már említett 3,8 másodperces gyorsulás és a még nem említett 333 km/h végsebesség így is döbbenetes. Az pedig kevés a jó vezethetőséghez és az itt szintén különösen fontos kényelemhez, hogy egy autó erős és gyors. Ezért jobb súlyelosztással, automatikusan kapcsolható összkerékhajtással – alaphelyzetben csak a hátsó kerekekre jut nyomaték –, összkerék-kormányzással, új légrugórendszerrel, duplakuplungos automata váltóval, és elöl 42 centiméter átmérőjű féktárcsákkal szerelték fel a Flying Spurt.

Az elegancia ebben a kategóriában nem a bőrülést és a műfaberakást jelenti, és már ránézésre is látszik, hogy a Bentley is csak a legjobbat gondolta elég jónak. Szinte a képeken is érezni az anyagok finomságát, az viszont nem látszik, hogy az alapáras hifi is tíz hangszórós – a csúcsrendszer Naim tizenkilenc, 2200 watt teljesítménnyel –, és a központi képernyő sem, az ugyanis a fotókon épp csukott állapotban van.

A Flying Spur természetesen minden korszerű biztonsági és kényelmi rendszert megkap a mátrix LED-fényszóróktól a head-up displayig, plusz az éjjel megvilágított, eltüntethető szárnyas B betű hűtődíszt. 2020-ban kaphatják meg az első vásárlók.

Ez is érdekelhet:

(Forrás: Bentley)

Megjelent a legújabb Roadster magazin!
Ismét egy magazin azoknak, akik szerint nem arra születtünk, hogy a négy fal között üljünk, akik szerint az élet olyasmi, amit nagykanállal kell fogyasztani és amiből sosem lehet elég. 170 oldalnyi friss, színes és energiával teli kontent felfedezőknek, kalandoroknak, inspirációt keresőknek mindarról, ami miatt érdemes nekivágni a világnak. Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.
Close

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom