Close
Még elegánsabb és sokkal sportosabb lett a Bentley Flying Spur

Még elegánsabb és sokkal sportosabb lett a Bentley Flying Spur

5,3 méter, 2,4 tonna, és 3,8 másodperc alatt gyorsul százra. Ez a Bentley sem a számokról szól, de azért már ezek is kifejezik a különlegességét.

Nem ez a Bentley nagy limuzinja. Azt Mulsanne-nek hívják, huszonhat centiméterrel hosszabb, mint az új Flying Spur, ráadásul van egy nyújtott változata, az még huszonöt centi, pontosan 5,825 méter a teljes hossza. Ezt csak azért írom, hogy ha valaki nem teljesen járatos a Bentley-univerzumban, és joggal elámul azon, amit mindjárt olvas, legyen tisztában vele, hogy a márkánál ez nagyjából a középkategóriát jelenti.

Az új Flying Spur a típus harmadik generációja, az aktuális, szintén új Continental GT kupé és kabrió alapjaira épül – az pedig igazán jó alap. A négyajtós limuzin persze jóval méretesebb, és csak azért nem használható rá a sportosan elegáns kifejezés, mert az évtizedek alatt mindenféle tucatkocsira ellőtte már mindenki, ráadásul ez az autó a sportosságnak és az eleganciának is egészen más szintje.

Kezdjük a sportossággal: a mérete és a tömege körülbelül annyira ideális egy sportautóhoz, vagy akár csak egy sportos autóhoz, mint egy gyerekbiciklihez, ám ahogyan a Porsche is egy alapvetően rossz, farmotoros konstrukcióval szerepel a világ élmezőnyében több mint fél évszázada, az egyébként a Porschével egy cégcsoportban lévő Bentley mérnökei sem aggódnak a lehetetlen miatt. Inkább leküzdik.

Egy hatliteres, W12-es elrendezésű, 635 lóerős biturbó benzinmotor persze nagy segítség a mozgáshoz, de a már említett 3,8 másodperces gyorsulás és a még nem említett 333 km/h végsebesség így is döbbenetes. Az pedig kevés a jó vezethetőséghez és az itt szintén különösen fontos kényelemhez, hogy egy autó erős és gyors. Ezért jobb súlyelosztással, automatikusan kapcsolható összkerékhajtással – alaphelyzetben csak a hátsó kerekekre jut nyomaték –, összkerék-kormányzással, új légrugórendszerrel, duplakuplungos automata váltóval, és elöl 42 centiméter átmérőjű féktárcsákkal szerelték fel a Flying Spurt.

Az elegancia ebben a kategóriában nem a bőrülést és a műfaberakást jelenti, és már ránézésre is látszik, hogy a Bentley is csak a legjobbat gondolta elég jónak. Szinte a képeken is érezni az anyagok finomságát, az viszont nem látszik, hogy az alapáras hifi is tíz hangszórós – a csúcsrendszer Naim tizenkilenc, 2200 watt teljesítménnyel –, és a központi képernyő sem, az ugyanis a fotókon épp csukott állapotban van.

A Flying Spur természetesen minden korszerű biztonsági és kényelmi rendszert megkap a mátrix LED-fényszóróktól a head-up displayig, plusz az éjjel megvilágított, eltüntethető szárnyas B betű hűtődíszt. 2020-ban kaphatják meg az első vásárlók.

Van egy jó hírünk.

Megjelent a Roadster magazin első nyomtatott kiadása, amelyben olyan történeteket gyűjtöttünk össze, amelyek minket is folyamatosan inspirálnak. Szerintünk szép lett, reméljük, neked is tetszeni fog.

Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazin első számát.

Ez is érdekelhet:

(Forrás: Bentley)

Close