A Milánói Design Hét (Salone del Mobile Milano) az év egyik legfontosabb dizájnipari fesztiválja, kiállítása, vására. A városban elszabadul ilyenkor a pokol áprilisban, ami azt jelenti, hogy Milánót és vonzáskörzetét ellepik a (dizájn)turisták, szinte lehetetlen leejteni akár egy gombostűt is a városban, taxit kapni nehezebb feladat, mint Észak-Koreában rendszert dönteni (pláne, ha esik az eső!), a szállások árai az egekben (négy-hatszoros szorzó lép életbe ebben az időszakban), de ne is csodálkozzunk ezen, hiszen minden fontos márka itt mutatja be elképzeléseit, a jövő formatervezési irányait illetően.
Ezeken a napokon minden márka megpróbál a lehető leginspirálóbban bemutatkozni az erősen véleményvezér nemzetközi közönségnek, így a mainstream márkák számára igazán izgalmas megpróbálni felfelé kapaszkodni egy-egy lépcsőfokot. A dizájner márkák pedig kapualjról kapualjra csalogatják be az érdeklődőket különböző aktivitásokkal, varázslatokkal és kedvcsinálókkal.
Mindenkinek ajánlom ezt az időszakot Milánóban, egy itt eltöltött hét után olyan érzése lesz az embernek, mintha megtanult volna egy új idegen nyelvet.
A Bentley számára is egyértelmű volt, hogy jelen lesz itt 2023-ban, hiszen hol máshol mutatná be a Bentley Home világát (hét bombaerős új kollekcióját), ha nem a Palazzo Chiesa-ban berendezett Bentley Atelier Home-ban, hogy a világ tudtára hozza: három világklasszis dizájnerrel együttműködve dolgoztak az elmúlt időszakban azon, hogy a Bentley különleges motívumait ki tudjuk szabadítani a négy kerék fogságából, és folytatódhasson az utazás az otthoni élettereinkben is! Federico Peri, Riccardo Cavaciocchi és Carlo Colombo elképzeléseit láthatjuk az alábbi galériában:
Természetesen nem lenne teljes az élmény feldolgozása, ha a hazautat nem egy Benltey Bentaygában tettük volna meg, hiszen elengedhetetlen, hogy elbírálhassuk oda-vissza, mennyire sikerült átültetni a Bentley-életérzést az otthonainkba!
A közös metszetben a kényelmet, a minőséget, a különlegességet és a luxus életérzést kerestük.
A Milánó–Budapest távolság nem beláthatatlan, hiszen repülővel egy óra és negyvenöt perc, mondhatjuk, hogy könnyed kiruccanás. El sem fárad benne az ember, nem is véletlen, hogy akinek kedve támad a két várost oda vagy vissza elérni, a repülőgépet választja közlekedési eszközként. Ez a legracionálisabb, hiszen sokkal olcsóbb, mint autóval megtenni ezt a közel ezer kilométeres utat, de erre a kérdésre nemcsak anyagi okokból, hanem a kényelem,- és idővonzata miatt sem érdemes másként tekinteni. Kevesen szeretnek ezer kilométert vezetni, mert fárasztó, monoton, és rengeteg a kiszámíthatatlan tényező, amitől a nettó kilenc óra körüli menetidőből könnyen tizenkét-tizennégy órás út is lehet. Kivéve, ha az embernek lehetősége van egy Bentley Bentaygával megtenni ezt az utat!
A Bentley Bentayga a brit luxusmárka bestsellere, az eladások közel ötven százalékát jelenti már. Az SUV örület ennél a márkánál is felborította a papírformát, korábban járt már szerkesztőségünk garázsában, részletesebb gondolatainkat ebben a cikkben találod ezzel kapcsolatban.
Jelen esetben kifejezetten arra voltunk kíváncsiak, hogy mit ad nekünk ez az autó, ha ekkora távot kell megtennünk, kijön-e ez a közel tízszeres árkülönbség mondjuk egy VW Passat anyósülése és a Bentayga fotelje között, mennyire fenntartható vele közlekedni, hiszen mégiscsak egy V8-as, négyliteres, ötszázötven lóerős benzintemetőről beszélünk, milyen extráknak van és milyeneknek nincs jelentősségük, vagyis egy stressztesztnek vetettük alá az autót és magunkat is, amikor bevállaltuk, hogy egy fenékkel hazavezetjük a gépet a Milánóból Budapestre, angol rendszámmal, de bal kormánnyal, hogy hamarosan egy szerencsés honpolgár garázsába kerüljön!
Izgalmas olasz meló volt, ráhangolódásként tettestársammal, a portfóliós Nagy Viktorral előző este becsempésztük magunkat az Inter–Benfica Bajnokok Ligája-mérkőzésre is, ahol gyakorlatilag végig álltuk (mit álltuk, ugráltuk és pogóztuk, hiszen a szurkolótábor kellős közepére sikerült helyet kapni) a mérkőzést, de már előtte is elkövettünk nagyjából húsz kilométer gyaloglást a városban aznap, így mondhatjuk, hogy nem voltunk teljesen kipihenve, amikor szakadó esőben nekivágtunk az útnak hazafelé. Egyáltalán nem volt mindegy, mennyire lesz kényelmes az út.
A Bentayga méretét tekintve igazán nagyvonalú, öt métert is meghaladó hosszúsága lehetővé teszi, hogy akár elöl, akár hátul foglaltunk helyet, nem fogunk szűkölködni (nem úgy, mint egy zsúfolt repülőjáraton) az ülések igazán kényelmesek, így Viktorral szétosztottuk a távot: mindenki beletolt egy ötszázast sofőrként és utasként egyaránt.
Vezetni
Az út során átverekedtük magunkat a városon, szakadó esőben, dugóban, lámpákkal és reggeli csúcsforgalommal, szóval minden adott volt, hogy ráhangolódjunk egy merev nyaktartásos, befeszült napra, de igazából már az első perctől kezdve olyan nyugodtan ültünk a kényelmes fotelek miatt, mintha gyógyszerre ittunk volna. Talán egy dolog hiányzott az ülésből már az elejétől – ez pedig a masszázs funkció volt, amit ebbe a modellbe nem szereltek be, viszont ha valamin, akkor szerintem ezen nem érdemes spórolni, ha az ember olyan célra viszi majd az autót, hogy azzal a nap során akár 500+ kilométert is megtenne majd gyakran.
Ez a V8 – köszönhetően a maximális zajcsillapításnak –, lehet a legkulturáltabb diplomata társunk is, ha úgy kívánjuk, de megérkezhetünk vele igazán figyelemvadász focistaként is bárhová. Sport módba állítva úgy meg lehet röfögtetni a durrogókat, hogy vakon aláírnak nekünk bármilyen agrártámogatás-igénylésről szóló kérvényt.
A felhasználási tartománya tehát nagy, az övtáskától az Operáig kitart bőven.
Ötszázötven lóerő mindenre elég, még úgy is, hogy testtömeg-indexet számolva valószínűleg a személyi edző rábírná némi szálkásításra, két és fél tonna közelében azért fogynak a gumik, és itatni is kell a jószágot, de ugye mindez vérmérséklet kérdése. Kifejezetten kíváncsiak is voltunk rá, mennyire életszerű hosszú távokon a V8-as, de megnyugodtunk, sőt, szinte elgondolkodtunk: alig tizenkét liter feletti átlagfogyasztással lehoztuk ezt az ezer kilométert, amire a legkevésbé sem számítottunk, pláne úgy, hogy voltak olyan útszakaszok, amikor épp nem volt előttünk senki, és kilométereket tudtunk megtenni szinte kormányigazítás nélkül.
Ha akartuk volna, akár 250 km/h feletti is mehettünk volna stabilan, de mi törvénytisztelő állampolgárok vagyunk. A futómű szinte verhetetlen, bár ebben a kérdésben továbbra is a Rolls-Royce a trón bitorlója, de olyan komfortot ad, hogy a duplafalú üvegekkel tényleg csak arra kell koncentráljunk, hogy megfelelő minőségű zenékkel etessük a hangrendszert.
Ugyanis az autó legnagyobb mondása szerintem továbbra is a Naim hangrendszer, amivel kérdés nélkül fölé nő bármilyen konkurensnek. De tényleg. Nincs mese.
Akinek eléggé fontos az életében a zene, vegyen Bentley-t, mert amit az ember megtapasztal ezen keresztül, az páratlan élmény.
Nem úgy, hogy „hú, ez tényleg jól szól”, hanem úgy, hogy „úúúúúr isteeeeen, eeeezt hoooogy???”. A tökéletesre kalibrált beállításokkal a Naim testi kapcsolatba lép velünk, a mélyet és a lábdobot az ülésekből érezzük, és könnyeket csal a szemünkbe, a karjainkon még pulóverben is feláll a szőr, ahogy át tudjuk élni ezt a zenei teljesítményt. Nyilván érdemes a megfelelően kifinomult zenéket kiválasztani hozzá, hogy kimaxoljuk az élményt.
Mindezt pedig lehet optimalizálni, ha mondjuk az lenne a fontos, hogy a hátul ülő utasainkat kényeztessük, akkor be tudjuk úgy állítani, hogy arra a térrészre legyen kihegyezve az élmény csúcsteljesítménye. Vagy csak bal hátulra. Vagy csak jobb előre. Szóval ezen eszünkbe ne jusson spórolni.
Utazni
Utazni is legalább akkora élmény, mint vezetni, bár vezetni leginkább abból a szempontból élmény, ahogy egy palotát megélni. Utazni egy kicsit passzívabb, de fontos pozíció: sokszor szükség lehet az infotainment rendszer állításában az útitárs segítségére, mert néhol túlgondolták a digitalizációt az autóban (sajnos jellemzően ez minden gyártónál kezd sok lenni). Nem gondolom, hogy a klímát több gombnyomással kellene tudnunk menet közben változásra bírnunk, úgy, hogy közben lefelé figyelünk, ez nem egészséges dolog. Értem én, hogy ez menő, de erre nincs idő menet közben az autópályán. Ilyenkor jól jön, ha van az autóban egy (infotainment) navigátor, aki hergeli a beállításokat, akár a sofőroldalon is. Olyan, mintha a Bentley itt már a következő generációs önvezető autóból lopta volna a technikát, de elfelejtette volna, hogy itt még a vezetésre is kell figyelnünk. Ha valamire, erre nincs szükség.
Megvenni
Megvenni Magyarországról is meg lehet, a Bentley Budapest nagy szeretettel vár a Szerémi úton. Ha rákívántál, éves szinten várhatóan tíz-tizenöt darab Bentayga talál majd új gazdára, ugyanis itt is kvóta van. Míg egész Olaszországra jut nagyjából nyolcvan darab Bentley, a magyar piacon valahol harminc darab közötti mennyiségért lehet beállni a sorba és feltörni a malacperselyt. Az autó alapára nettó (!) 198 991 euró, ez a konkrét modellünk most még lenyelte egy kislakás árát, és 49 585 eurónyi extrát követően megállt nettó 248 576 eurónál, vagyis jelenlegi (375 forint körüli) árfolyamon nettó 93 216 000 forinttal tervezhetünk. Érdemes figyelni az árfolyamot, mert rossz kurzus esetén könnyen elérheti a nettó 110 milliót is, ennyit pedig az sem szívesen bukik, akinek van rá, szóval most tulajdonképpen egész jó áron van!
Összefoglalva, a Bentley világa továbbra is különleges jelenség, elsősorban azoknak, akik nem szeretik, ha bárkinek is hasonló van abból, amit szeretnek (legyen szó autóról, vagy a lakásukról, villájukról), különlegesen erős kötődésük van a zenéhez és a dizájnhoz, emellett nem éppen rejtőzködő életmódot folytatnak, és nem életük első száz millióját tervezik épp elkölteni.
milánó | bentley home | nagy sztori | teszt | Bentley
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!