A Bentley már nem is gyártja a Mulsanne modelljét, most mégis megmutattak egy limitált szériás változatot, amit az eredetinél is hosszabbra nyújtottak, hogy még fényűzőbb utasteret alakíthassanak ki benne.
Az utóbbi időben jelentősen átalakította a kínálatát a Bentley. Az eladások nagyját egy ideje már a Continental GT kupé és kabrió, valamint újabban egyre inkább a Bentayga szabadidő-terepjáró adja, de azért a hagyományos limuzint is megtartotta a kínálatban a patinás brit márka: nemrég jelent meg a Flying Spur vadonatúj generációja.
A Bentley legnagyobb luxusautója, a Mulsanne azonban már egy ideje befejezte a pályafutását. A klasszikus stílusú limuzint még 2010-ben mutatták be a Rolls-Royce-alapú Arnage utódjaként, és a Le Mans-i versenypálya egyik kanyarjáról nevezték el.
Most elővették néhány sosem használt példányát, amit még fényűzőbbé alakítottak.
A gyárilag sem rövid, 5,58 méter hosszú Mulsanne karosszériáját kereken egy méterrel toldották meg, és a tetőt is megemelték, hogy nyolc centivel még nagyobb legyen a fejtér. A Mulsanne Grand Limousine belső tere ezzel bámulatosan tágas lett,
az utastér klubszobára hasonlító hátsó részében négy különálló fotelt helyeztek el.
A berendezést nem titkoltan a magánrepülőgépek utastere ihlette,
és ahhoz hasonlóan bőkezű a felszereltség is. Az ülések elé lakkozott fa asztalkák hajthatók ki, közöttük pedig hűtőszekrényből vehetjük elő az italokat. A vezetőt elválasztó üvegfal gombnyomásra sötétíthető el, az utasok kihangosítóval kommunikálhatnak a sofőrrel.
A műszaki tartalom nem változott, a Grand Limousine is a Mulsanne hagyományosan 6,75 literes biturbó V8-as motorját kapja, ami
512 lóerős teljesítményre és 1020 Nm nyomaték leadására képes.
A vásárlók vélhetően nem bánják, ha a hosszított változat 5,3 másodpercnél kicsivel több idő alatt éri el a száz km/órás sebességet.
Nem kellett újra gyártásba venni a modellt, a Bentley Mulliner részlege által átalakított öt autót még 2015-ben gyártották, de sosem használták, még csak forgalomba sem helyezték. A különböző színű luxusautókat a Bentley Emirates kereskedésében lehet megvenni, és bár az árát nem közölték, vélhetően ezúttal nem lesz gond az eladásukkal.
Legendás kezdetek
1919-ben alapította cégét Walter Owen Bentley, és két éven belül gyártásba került a saját fejlesztésű autója, amely a húszas években világszerte legendává vált a versenypályákon, és megalapozta a Bentley máig tartó hírnevét. A márka történetét ebben a cikkünkben meséltük el, az ikonikus modellről pedig itt olvashatsz bővebben.
egyedi autó | bentley mulsanne | Bentley | limitált kiadás | limuzin | limitált széria
A modern luxus nyomában a Range Roverrel
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!