A Bentley már nem is gyártja a Mulsanne modelljét, most mégis megmutattak egy limitált szériás változatot, amit az eredetinél is hosszabbra nyújtottak, hogy még fényűzőbb utasteret alakíthassanak ki benne.
Az utóbbi időben jelentősen átalakította a kínálatát a Bentley. Az eladások nagyját egy ideje már a Continental GT kupé és kabrió, valamint újabban egyre inkább a Bentayga szabadidő-terepjáró adja, de azért a hagyományos limuzint is megtartotta a kínálatban a patinás brit márka: nemrég jelent meg a Flying Spur vadonatúj generációja.
A Bentley legnagyobb luxusautója, a Mulsanne azonban már egy ideje befejezte a pályafutását. A klasszikus stílusú limuzint még 2010-ben mutatták be a Rolls-Royce-alapú Arnage utódjaként, és a Le Mans-i versenypálya egyik kanyarjáról nevezték el.
Most elővették néhány sosem használt példányát, amit még fényűzőbbé alakítottak.
A gyárilag sem rövid, 5,58 méter hosszú Mulsanne karosszériáját kereken egy méterrel toldották meg, és a tetőt is megemelték, hogy nyolc centivel még nagyobb legyen a fejtér. A Mulsanne Grand Limousine belső tere ezzel bámulatosan tágas lett,
az utastér klubszobára hasonlító hátsó részében négy különálló fotelt helyeztek el.
A berendezést nem titkoltan a magánrepülőgépek utastere ihlette,
és ahhoz hasonlóan bőkezű a felszereltség is. Az ülések elé lakkozott fa asztalkák hajthatók ki, közöttük pedig hűtőszekrényből vehetjük elő az italokat. A vezetőt elválasztó üvegfal gombnyomásra sötétíthető el, az utasok kihangosítóval kommunikálhatnak a sofőrrel.
A műszaki tartalom nem változott, a Grand Limousine is a Mulsanne hagyományosan 6,75 literes biturbó V8-as motorját kapja, ami
512 lóerős teljesítményre és 1020 Nm nyomaték leadására képes.
A vásárlók vélhetően nem bánják, ha a hosszított változat 5,3 másodpercnél kicsivel több idő alatt éri el a száz km/órás sebességet.
Nem kellett újra gyártásba venni a modellt, a Bentley Mulliner részlege által átalakított öt autót még 2015-ben gyártották, de sosem használták, még csak forgalomba sem helyezték. A különböző színű luxusautókat a Bentley Emirates kereskedésében lehet megvenni, és bár az árát nem közölték, vélhetően ezúttal nem lesz gond az eladásukkal.
Legendás kezdetek
1919-ben alapította cégét Walter Owen Bentley, és két éven belül gyártásba került a saját fejlesztésű autója, amely a húszas években világszerte legendává vált a versenypályákon, és megalapozta a Bentley máig tartó hírnevét. A márka történetét ebben a cikkünkben meséltük el, az ikonikus modellről pedig itt olvashatsz bővebben.
luxuslimuzin | limitált széria | limitált kiadás | egyedi autó | Bentley
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!