Close
Az utolsó eredeti Bentley ez a kivételes állapotú veterán

Az utolsó eredeti Bentley ez a kivételes állapotú veterán

1919-ben alapította cégét Walter Owen Bentley, és két éven belül gyártásba került a saját fejlesztésű autója, amely a húszas években világszerte legendává vált a versenypályákon, és megalapozta a márka máig tartó hírnevét.

A British Racing Green színben pompázó versenyautók olyan neves versenypályákon bizonyítottak, mint Brooklands és Indianapolis, de a legnagyobb dicsőséget a Le Mans-i 24 órás futamon szerezte a Bentley, ahol 1924-ben, majd 1927-től sorozatban négyszer győzelmet aratott. A ’29-es gazdasági világválság azonban rossz hatással volt az eladásokra is, ezért a Bentley bajba került.

Bentley a 24 órás Le Mans-i futamon 1930-ban

Még az alapító Walter Owen sem tudta, hogy a csődbe jutott céget a legnagyobb riválisa, a Rolls-Royce vásárolta fel. Sokak szerint az ezt követő korszakban született autóknak a jelvényükön kívül alig van közös vonása a korábbi Bentley-kkel, amelyek mind az utakon, mind a motorsportban megalapozták a márka hírnevét, ezért

ma is a legkívánatosabb gyűjtői darabok közé tartoznak.

A korai Bentley-k erősek, közvetlenek és meglepően könnyen vezethetők voltak, persze miután sikerült elsajátítani a szinkron nélküli sebességváltó kezelését. W. O. Bentley, aki az iskolát otthagyva a Great Northern Railway tanoncának állt, jelentős műszaki szakértelmet gyűjtött össze a nevét viselő autók megalkotásához.

Nem csoda, hogy a Bentley-ről akkoriban azt tartották: húz, mint a vonat.

A Bentley-ket rendszerint gyorsan és kíméletlenül vezették,

gyakran kedvezőtlen körülmények közt, nagyon rossz utakon, és általában nedves garázsokban tartották őket. Nem meglepő ezért, hogy az egyik utolsó eredeti Bentley, a képeken látható, 1931. szeptember 9-én készült 4½-literes példány sem az eredeti Mayfair karosszériáját hordja.

A hatvanas években egyszer már új Vanden Plas felépítményt kapott a Bentley, amely a következő évtizedekben

többször is gazdát cserélt, de a múltja új kora óta precízen dokumentált.

A jelenlegi tulajdonosa 2011-ben szerezte meg, és alaposan felújíttatta mind a motorját, mind a felépítményét, a nyolcvanéves, fából készült elemek addigra alaposan elöregedtek rajta.

Az előző gazdája rendszeresen vezette és kiélvezte a Bentley-jét, pontosan úgy, ahogyan Walter Owen annak idején szánta, és a lehengerlő teljesítményéről ismert 4½-literes modell meglepően jól vezethető, nagy sebességgel, a nyílt úton hozza a legjobb formáját. A birtoklásához az RM Sotheby’s februári aukcióján lehet közelebb kerülni.

A múlt és a jövő

W.O. Bentley számára egy alumínium papírnehezék adta az ihletet az autójához, írtuk a nevét viselő márka történetét felelevenítő írásunkban. A Bentley ma lenyűgözően elegáns és meggyőzően sportos modelleket gyárt, mint az új Flying Spur, és már a márka jövőjébe is bepillanthattunk egy izgalmas tanulmányautó segítségével.

(Fotók: RM Sotheby’s, Getty Images)

FOLYTASD EZZEL
A szabadság örökifjú ikonja – A beach buggy-sztori
Az otthon kényelmét ígéri a Hyundai elektromos autója
Megjelent a Roadster negyedik lapszáma.
Ismét egy magazin azoknak, akik szerint nem arra születtünk, hogy a négy fal között üljünk, és akik szerint az élet olyasmi, amit nagykanállal kell fogyasztani és amiből sosem lehet elég. 170 oldalnyi friss, színes és energiával teli kontent felfedezőknek, kalandoroknak, inspirációt keresőknek mindarról, ami miatt érdemes nekivágni a világnak. Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom