1919-ben alapította cégét Walter Owen Bentley, és két éven belül gyártásba került a saját fejlesztésű autója, amely a húszas években világszerte legendává vált a versenypályákon, és megalapozta a márka máig tartó hírnevét.
A British Racing Green színben pompázó versenyautók olyan neves versenypályákon bizonyítottak, mint Brooklands és Indianapolis, de a legnagyobb dicsőséget a Le Mans-i 24 órás futamon szerezte a Bentley, ahol 1924-ben, majd 1927-től sorozatban négyszer győzelmet aratott. A ’29-es gazdasági világválság azonban rossz hatással volt az eladásokra is, ezért a Bentley bajba került.
Még az alapító Walter Owen sem tudta, hogy a csődbe jutott céget a legnagyobb riválisa, a Rolls-Royce vásárolta fel. Sokak szerint az ezt követő korszakban született autóknak a jelvényükön kívül alig van közös vonása a korábbi Bentley-kkel, amelyek mind az utakon, mind a motorsportban megalapozták a márka hírnevét, ezért
ma is a legkívánatosabb gyűjtői darabok közé tartoznak.
A korai Bentley-k erősek, közvetlenek és meglepően könnyen vezethetők voltak, persze miután sikerült elsajátítani a szinkron nélküli sebességváltó kezelését. W. O. Bentley, aki az iskolát otthagyva a Great Northern Railway tanoncának állt, jelentős műszaki szakértelmet gyűjtött össze a nevét viselő autók megalkotásához.
Nem csoda, hogy a Bentley-ről akkoriban azt tartották: húz, mint a vonat.
A Bentley-ket rendszerint gyorsan és kíméletlenül vezették,
gyakran kedvezőtlen körülmények közt, nagyon rossz utakon, és általában nedves garázsokban tartották őket. Nem meglepő ezért, hogy az egyik utolsó eredeti Bentley, a képeken látható, 1931. szeptember 9-én készült 4½-literes példány sem az eredeti Mayfair karosszériáját hordja.
A hatvanas években egyszer már új Vanden Plas felépítményt kapott a Bentley, amely a következő évtizedekben
többször is gazdát cserélt, de a múltja új kora óta precízen dokumentált.
A jelenlegi tulajdonosa 2011-ben szerezte meg, és alaposan felújíttatta mind a motorját, mind a felépítményét, a nyolcvanéves, fából készült elemek addigra alaposan elöregedtek rajta.
Az előző gazdája rendszeresen vezette és kiélvezte a Bentley-jét, pontosan úgy, ahogyan Walter Owen annak idején szánta, és a lehengerlő teljesítményéről ismert 4½-literes modell meglepően jól vezethető, nagy sebességgel, a nyílt úton hozza a legjobb formáját. A birtoklásához az RM Sotheby’s februári aukcióján lehet közelebb kerülni.
A múlt és a jövő
W.O. Bentley számára egy alumínium papírnehezék adta az ihletet az autójához, írtuk a nevét viselő márka történetét felelevenítő írásunkban. A Bentley ma lenyűgözően elegáns és meggyőzően sportos modelleket gyárt, mint az új Flying Spur, és már a márka jövőjébe is bepillanthattunk egy izgalmas tanulmányautó segítségével.
(Fotók: RM Sotheby's, Getty Images)
veterán autó | Bentley | rm sotheby's | bentley motors
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!