1919-ben alapította cégét Walter Owen Bentley, és két éven belül gyártásba került a saját fejlesztésű autója, amely a húszas években világszerte legendává vált a versenypályákon, és megalapozta a márka máig tartó hírnevét.
A British Racing Green színben pompázó versenyautók olyan neves versenypályákon bizonyítottak, mint Brooklands és Indianapolis, de a legnagyobb dicsőséget a Le Mans-i 24 órás futamon szerezte a Bentley, ahol 1924-ben, majd 1927-től sorozatban négyszer győzelmet aratott. A ’29-es gazdasági világválság azonban rossz hatással volt az eladásokra is, ezért a Bentley bajba került.
Még az alapító Walter Owen sem tudta, hogy a csődbe jutott céget a legnagyobb riválisa, a Rolls-Royce vásárolta fel. Sokak szerint az ezt követő korszakban született autóknak a jelvényükön kívül alig van közös vonása a korábbi Bentley-kkel, amelyek mind az utakon, mind a motorsportban megalapozták a márka hírnevét, ezért
ma is a legkívánatosabb gyűjtői darabok közé tartoznak.
A korai Bentley-k erősek, közvetlenek és meglepően könnyen vezethetők voltak, persze miután sikerült elsajátítani a szinkron nélküli sebességváltó kezelését. W. O. Bentley, aki az iskolát otthagyva a Great Northern Railway tanoncának állt, jelentős műszaki szakértelmet gyűjtött össze a nevét viselő autók megalkotásához.
Nem csoda, hogy a Bentley-ről akkoriban azt tartották: húz, mint a vonat.
A Bentley-ket rendszerint gyorsan és kíméletlenül vezették,
gyakran kedvezőtlen körülmények közt, nagyon rossz utakon, és általában nedves garázsokban tartották őket. Nem meglepő ezért, hogy az egyik utolsó eredeti Bentley, a képeken látható, 1931. szeptember 9-én készült 4½-literes példány sem az eredeti Mayfair karosszériáját hordja.
A hatvanas években egyszer már új Vanden Plas felépítményt kapott a Bentley, amely a következő évtizedekben
többször is gazdát cserélt, de a múltja új kora óta precízen dokumentált.
A jelenlegi tulajdonosa 2011-ben szerezte meg, és alaposan felújíttatta mind a motorját, mind a felépítményét, a nyolcvanéves, fából készült elemek addigra alaposan elöregedtek rajta.
Az előző gazdája rendszeresen vezette és kiélvezte a Bentley-jét, pontosan úgy, ahogyan Walter Owen annak idején szánta, és a lehengerlő teljesítményéről ismert 4½-literes modell meglepően jól vezethető, nagy sebességgel, a nyílt úton hozza a legjobb formáját. A birtoklásához az RM Sotheby’s februári aukcióján lehet közelebb kerülni.
A múlt és a jövő
W.O. Bentley számára egy alumínium papírnehezék adta az ihletet az autójához, írtuk a nevét viselő márka történetét felelevenítő írásunkban. A Bentley ma lenyűgözően elegáns és meggyőzően sportos modelleket gyárt, mint az új Flying Spur, és már a márka jövőjébe is bepillanthattunk egy izgalmas tanulmányautó segítségével.
(Fotók: RM Sotheby's, Getty Images)
veterán autó | Bentley | bentley motors | rm sotheby's
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!