Felére csökkentek a Ferrari eladásai a második negyedévben, közel megfeleződött a sportkocsigyár értékesítési árbevétele, és töredékére esett a nyeresége a járványügyi korlátozások és termelésének mintegy két hónapnyi leállítása miatt.
A júniussal zárult negyedévben a Ferrari 1389 autót értékesített, negyvennyolc százalékkal kevesebbet a 2019 második negyedévi 2671-nél.
Bevétele 984 millió euróról 571 millió euróra csökkent.
Adó- és kamatfizetés előtti eredménye (EBIT) 90 százalékkal, 23 millió euróra csökkent 239 millió euróról, nyeresége pedig kilencvenöt százalékkal, kilencmillió euróra esett 184 millió euróról.
Az év első felében a Ferrari 4127 autót értékesített, huszonkét százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 5281-nél. A bevétel 1,503 milliárd euróra csökkent, ami huszonkét százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbi 1,924 milliárd eurónál, az EBIT eredmény pedig negyvennyolc százalékkal, 243 millió euróra esett 471 millió euróról.
A legnagyobb mértékben a Ferrari kínai eladásai estek vissza, a második negyedévben kilencvenegy százalékkal, huszonöt darabra 289-ről, az év első felében kilencven százalékkal, hatvankettőre 617-ről.
A Ferrari gyártása közel kétezer autóval esett vissza a mintegy két havi üzemleállás miatt, ebből a lemaradásból azonban a május 8-án újraindult gyártás átszervezésével már mintegy ötszázat sikerült behoznia.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: MTI, fotók: Pixabay, Unsplash)
visszaesés | Ferrari | eladás | autó | statisztika
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!