Close
Végre újranyit ez a mesés kis ország is – Napi hetvenhétezer forintért nézheted meg

Végre újranyit ez a mesés kis ország is – Napi hetvenhétezer forintért nézheted meg

A világjárvány kezdete óta “zárva tartó” Bhután szeptembertől újra nyit a nemzetközi turisták előtt, plusz az aprócska himalájai királyság a  gazdaságát is fellendítené. Méghozzá adóemeléssel.

A Kína és India közé ékelődött, festői természeti szépségekkel és ősi buddhista kultúrával rendelkező ország 2020 márciusában az első covidos eset észlelése után drasztikus lépést tett és betiltotta a fő bevételi forrásának számító nemzetközi turizmust.

Az alig 800 ezer lakosú alkotmányos monarchia kevesebb mint hatvanezer fertőzésről és huszonegy halálesetről számolt be. A gazdaság az elmúlt két pénzügyi évben válságba került és még több embert taszított szegénységbe.

A bhutáni turisztikai tanács (TCB) a napokban közölte, hogy a turisták szeptember 23-tól utazhatnak be az országba, ám az újonnan érkezők éjszakánként kétszáz dolláros (kb. 77 ezer forintos) ún. fenntartható fejlődési díjat fognak fizetni a három évtizede felszámított hatvanöt dollár (kb. 25 ezer forint) helyett.

A tisztviselők szerint az új díjazás a turisták széndioxid-kibocsátását ellensúlyozná.

“A Covid lehetővé tette számunkra, hogy újrainduljunk és hogy újragondoljuk, hogyan lehet az ágazatot a legjobban strukturálni és működtetni, miközben az ökológiai lábnyomot csökkentjük” – mondta Tandi Dorji, a TCB elnöke és az ország külügyminisztere.

A hatóságok szerint Bhután felülvizsgálta a szolgáltatókra, például a szállodákra, idegenvezetőkre, utazásszervezőkre és sofőrökre vonatkozó előírásokat. A turizmus ötvenezer embert foglalkoztat az országban, és a járvány előtti három évben évente átlagosan mintegy 84 millió dollár közvetlen devizával járult hozzá a gazdasági teljesítményhez. Bhután 1974-ben nyílt meg a felső kategóriás turisták előtt, akkor háromszáz látogatót fogadott. Ez a szám 2019-ben már 315 600-ra emelkedett, ami 15,1 százalékkal több, mint egy évvel korábban – derült ki a TCB adataiból. A látogatók ma már szabadon választhatják meg saját utazásszervezőiket, míg korábban csak a szervezők által kínált csomagok közül válogathattak.

Sangay Phuntso, az Always Bhutan Travel nevű cég vezetője azt mondta, hogy a díjak egyeseket elriaszthatnak, de a tehetősebb látogatókat aligha fogják. “Akik tudnak költeni, azokat szívesen látjuk. Izgatottak vagyunk.”

A dopamin dressing, vagy örömöltözködés elnevezést a divatipar találta ki az idén, mégpedig arra a gondolatra alapozva, hogy az élénk színű ruhák viselése felvidítja az embert. Ebből már ki is találhatjuk, hogy az utazás kapcsán is hasonló trend alakul, melynek szószólói azt javasolják, ha az ember nagyon levert, akkor nosza, keressen fel egy olyan, élénk színekben pompázó úti célt, mint amilyen például a kék városnak is nevezett marokkói Chefchaouen, India rózsaszín büszeksége, Dzsaipur, a jégfehér-azúrkék görög szigetek vagy Bali és Sri Lanka zöldellő trópusai, mert ezek a látogatások dopamint, vagyis boldogsághormont termelnek.

(Forrás: CNN, fotók: Unsplash)

adó | turizmus | bhután | díj | idegenforgalmi

FOLYTASD EZZEL

Egekben a szállásárak Dohában, nagyon rosszul jár, aki nem foglalt időben szobát a foci vb idejére

Az utolsó korlátozásokat is eltörli az egyik legnépszerűbb téli úti cél

Rendeld meg a Roadster magazin 9. számát!
Friss, 220 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas, 20 oldalas melléklettel egészítettük ki, amelyben a prémium spiritek szédítő univerzumába merülünk el. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Close
Ától zéig megvalósítja álomotthonod ez a pazar budapesti cég
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom