1977 óta íródik a BMW 7-es sorozatának története, és a bajor autógyártó idén mutatja be a sportos luxusautójának hetedik generációját. Nem ez az első alkalom, hogy meglepő formájú modellel állt elő a BMW, gondoljunk csak a 2001-ben bemutatott szériára, de a legújabb 7-es sorozat nem csak a megjelenése miatt számít korszakalkotónak. A csúcstechnikájú luxusautó a fedélzetén több olyan újdonságot hoz magával, amivel eddig még a legdrágább típusok között sem találkozhattunk, ezek közül mutatunk meg hetet.
Elektromos hajtás
Bár nem a BMW mutatta be a luxuskategória első elektromos autóját, de a hagyományos limuzinok között a 7-es sorozat váltott elsőként tisztán elektromos hajtásra. 2023-tól persze lesz plug-in hibrid és még dízelmotoros változata is, de az európai forgalmazása idén az elektromos hajtású i7-tel kezdődik. A paraméterei nem hagynak kívánnivalót maguk után, hiszen a két elektromotor kombinált teljesítménye 544 lóerő, amivel öt másodpercen belül gyorsul százra, 240 km/órával száguldhat, az akkumulátor feltöltésével pedig 600 kilométert képes megtenni. Akinek ezek a számok mégsem elegendők, számíthat az i7 még erősebb, 660 lóerős változatára.
Rejtett fényszórók
Nem lehet szó nélkül hagyni az új 7-es sorozat stílusát, ami merészen szakít az elődje hagyományos formavilágával. A tömbszerű karosszéria legizgalmasabb része az orra, ahol a méretes hűtőmaszk oldalain két részre osztották a fényszórókat. Láttunk már hasonlót más márkánál, de a BMW-nél a szűkre szabott menetfényben akár Swarovski kristályok is tükrözhetik a fényt, alatta pedig sötétített burával rejtették el a távfényszórót. Látványos üdvözlő és elköszönő fényjátékra is képes az autó, ami kiszálláskor fényszőnyeget vetít a lábunk elé, és még mindig a fénynél maradva a hűtőmaszk éjszaka sejtelmes kontúrvilágítást kapott.
Interaction Bar
A hangulatvilágítást az utastérben is új szintre emeli a BMW 7-es sorozata. A rafináltan elhelyezett fényforrások között újdonságnak számít a műszerfal teljes szélességén húzódó, és az ajtókra is kiterjedő Interaction Bar, amibe érintőgombokat rejtettek. A vezető és első utasa erről kezelhet többek között olyan funkciókat, mint az ajtók automatikus nyitása. A BMW új luxusautója ugyanis a Rolls-Royce-hoz hasonlóan gombnyomásra képes önállóan kitárni az ajtókat, és beszállás után sem kell nyújtózkodni értük, a becsukás is gombnyomásra működik. Az Interaction Bar izgalmas kiterjesztése a dupla ívelt képernyős műszerfalnak, ahol minden más funkciót elérhetünk.
Érintőképernyő az ajtókban
Még mindig a funkciók kezelésénél tartva a hátul ülő utasok interfészét is teljesen átgondolta a BMW. A legtöbb luxusautóban a hátsó foteleket elválasztó kartámaszba integrálják az üléseket, a klímát vagy a multimédiát állító érintőképernyőt, nem volt ez másként a 7-es sorozat előző szériájánál sem. A BMW-nél azonban úgy gondolták, hogy otthonosabb lesz, ha a hátsó utasokat nem választja el egy méretes konzol, ezért két 5,5 colos érintőképernyőt építettek az ajtókba. Sok más mellett a masszázsfunkciót, a hangulatvilágítást és különféle relaxációs programokat is ezekről a táblagépekről lehet indítani.
Theatre Screen
Az új 7-es sorozat kétséget kizáróan legizgalmasabb újdonsága a tetőből kihajtható szélesvásznú képernyő, amivel privát moziteremmé varázsolhatjuk a lefüggönyözhető hátsó teret. A 31,3 colos kijelző lenyűgözően éles, 8K felbontású képet ad, és az Amazon Fire TV-ről nézhetjük a filmeket az autóba épített 5G-re képes kapcsolaton. A házimozi élményét a hangzás teszi teljessé a Bowers & Wilkins prémium hifivel, aminek az ülésbe épített elemei is vannak. Az új i7-nek, mint a BMW más elektromos autóinak is, a világhírű filmes zeneszerző Hans Zimmer komponálta a különleges menethangját.
Kasmírgyapjú kárpitozás
A kedvenc filmjeinket a moziénál is kényelmesebb fotelekből élvezhetjük az új 7-es sorozatban. Az elődjéhez hasonló módon, de annál is kényelmesebb fekvő pozícióba dönthetők a hátsó ülések, újdonságként a lábtámasz is egységet képez a szellőztethető és fűthető ülés többi részével. Az érzékeink közül pedig a tapintás sem marad ki, a valódi fával, fémmel és kristályüveggel borított belső térben alapáron vegán bőrkárpitozást találunk, az igazi újdonság azonban a merinóbőrrel kombinált kasmírgyapjú, ami a luxusautók között is szokatlanul puha anyaggal vonja be a BMW elektromosan állítható üléseit.
Új korszak
A 7-es sorozat új szériája mindennél jobban mutatja, hogy a BMW-nél újabb fejezetet nyitottak a márka történetében. A figyelemfelkeltő, egyéni stílus mellé különleges luxushangulatú belső tér párosul, és ezt a koncepciót követte az iX, az alapoktól elektromos autónak tervezett crossover is. A BMW újdonsága a művészeket is megihlette, a márka által kiírt pályázat eredményéről ebben a cikkünkben számoltunk be.
bmw 7-es sorozat | nagy sztori | házimozi | elektromos autó | kasmír | bmw i7
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!