Tudatosság nélkül, csomagolás alapján választunk bort

Elég, ha egy vidéki kúria kerül a borospalack címkéjére, máris tesszük a kosárba – állapította meg egy friss tanulmány.

Meglepő eredmény hozott egy nemrégiben készült kutatás. Eszerint a borfogyasztók vásárláskor olyan felületes tényezők alapján döntenek, mint a palack súlya, a dugó, vagy a csomagolás. Sőt, olyannyira nem vagyunk tudatosak, hogy ha a boroscímkére egy vidéki kúria képe kerül, máris azt feltételezzük, hogy prémium minőségű termékről van szó, és egyben az adott termékkategória legdrágább termékének is tartjuk.

A felmérés során a bor minőségével kapcsolatban is további furcsaságok vetődtek fel. A borkóstolásban résztvevők huszonöt százaléka úgy gondolta, hogy magasabb minőségű az a bor, amit dugóval láttak el csavaros kupak helyett, sőt, a válaszadók azt is mondták, hogy akár negyven százalékkal többet fizetnének olyan borért, amit nehezebb, vastagabb falú palackba töltöttek.

Az Oxfordi Egyetem vizsgálatának vaktesztjében végül az egyik kereskedelmi lánc szupermarketében vásárolt, nagyjából 2800 forintos bor győzte le a körülbelül 15 ezer forintos versenytársát.

Az eredmények egyértelműen azt mutatják, hogy nem mindig azt kapja az ember, amit vár a pénzéért egy bortól, holott a vásárlók gyakran az adott termék ára alapján próbálják behatárolni annak minőségét.

(Forrás: Food & Wine, fotó: Getty Images)

tanulmány | vizsgálat | pince | borkóstolás | borkóstoló

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom