Mit is jelent tulajdonképpen a „bosszúutazás“?

Miután kétéves bezártságot követően idén újra szabadon utazhatunk, nagyon sokan érzik úgy, hogy most mindent bepótolnak, ami az elmúlt időszakban kimaradt.

A „bosszúutazás“ kifejezés főleg angol nyelvterületen terjedt el még 2021-ben, amikor világszerte elkezdődött az újranyitás, az emberek pedig némi elégtételt akarta venni az elvesztegetettnek érzett időért.

Mint Erika Richter, az Amerikai Utazási Tanácsadók Társaságának (ASTA) alelnöke magyarázta, ez a szó lényegében azt foglalja össze, hogy „Hé, az élet rövid! Igenis le akarom foglalni azt az utazást. Több időt akarok tölteni a családommal. Kapcsolódni akarok az emberekhez és a természethez. Fel akarom fedezni a világot és olyan élményeket keresek, amiktől úgy érzem, élek.“

Zákinthosz

Rory Boland, a Which? magazin szerkesztője szerint

a bosszúutazás elég csúnya kifejezés annak leírására, hogy az emberek nagyon szeretnének végre újra kimozdulni, új helyeket látni és új emberekkel találkozni

egy olyan időszak után, amit sokan statikusnak és sivárnak éreztek.

Kempingezés Oregonban

Ami biztos, hogy ahogyan a határok megnyílnak, az emberek alig várják, hogy útra kelhessenek. Mint az Expedia utazásfoglalással foglalkozó cég online keresési adatokon alapuló összesítéséből kiderül, az utazások iránti érdeklődés 2021 májusában ugrott a legnagyobbat, mintegy tíz százalékot, egy héttel azután, hogy az Európai Unió meghosszabbította a Pfizerrel kötött szerződését, és jóváhagyta a tizenévesek oltását.

Braies-tó, Olaszország

A cég felméréséből az is kiderül, hogy 2022-ben a fogyasztók hatvan százaléka tervez belföldi utazást, míg huszonhét százalékuk menne külföldre, és sokan hajlandóak több pénzt költeni a nyaralásra, mint amennyit korábban költöttek. Ez annak is köszönhető, hogy a hosszú bezártság idején sokan tettek félre pénzt, amit most jobb szállodára, első osztályú repülőjegyre vagy egy drága, egyszeri élményre szeretnének elkölteni.

Idén a kutatások szerint ez a négy trend határozza meg az utazásokat,  és megszületett egy olyan foglalási módszer is, amit a pandémia hívott életre.

(Forrás: CNN, képek: Unsplash)

trend | pandémia | bosszúutazás | utazás

FOLYTASD EZZEL

Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója

A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa