Mit is jelent tulajdonképpen a „bosszúutazás“?

Miután kétéves bezártságot követően idén újra szabadon utazhatunk, nagyon sokan érzik úgy, hogy most mindent bepótolnak, ami az elmúlt időszakban kimaradt.

A „bosszúutazás“ kifejezés főleg angol nyelvterületen terjedt el még 2021-ben, amikor világszerte elkezdődött az újranyitás, az emberek pedig némi elégtételt akarta venni az elvesztegetettnek érzett időért.

Mint Erika Richter, az Amerikai Utazási Tanácsadók Társaságának (ASTA) alelnöke magyarázta, ez a szó lényegében azt foglalja össze, hogy „Hé, az élet rövid! Igenis le akarom foglalni azt az utazást. Több időt akarok tölteni a családommal. Kapcsolódni akarok az emberekhez és a természethez. Fel akarom fedezni a világot és olyan élményeket keresek, amiktől úgy érzem, élek.“

Zákinthosz

Rory Boland, a Which? magazin szerkesztője szerint

a bosszúutazás elég csúnya kifejezés annak leírására, hogy az emberek nagyon szeretnének végre újra kimozdulni, új helyeket látni és új emberekkel találkozni

egy olyan időszak után, amit sokan statikusnak és sivárnak éreztek.

Kempingezés Oregonban

Ami biztos, hogy ahogyan a határok megnyílnak, az emberek alig várják, hogy útra kelhessenek. Mint az Expedia utazásfoglalással foglalkozó cég online keresési adatokon alapuló összesítéséből kiderül, az utazások iránti érdeklődés 2021 májusában ugrott a legnagyobbat, mintegy tíz százalékot, egy héttel azután, hogy az Európai Unió meghosszabbította a Pfizerrel kötött szerződését, és jóváhagyta a tizenévesek oltását.

Braies-tó, Olaszország

A cég felméréséből az is kiderül, hogy 2022-ben a fogyasztók hatvan százaléka tervez belföldi utazást, míg huszonhét százalékuk menne külföldre, és sokan hajlandóak több pénzt költeni a nyaralásra, mint amennyit korábban költöttek. Ez annak is köszönhető, hogy a hosszú bezártság idején sokan tettek félre pénzt, amit most jobb szállodára, első osztályú repülőjegyre vagy egy drága, egyszeri élményre szeretnének elkölteni.

Idén a kutatások szerint ez a négy trend határozza meg az utazásokat,  és megszületett egy olyan foglalási módszer is, amit a pandémia hívott életre.

(Forrás: CNN, képek: Unsplash)

trend | pandémia | utazás | bosszúutazás

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom