A Bugatti vásárlói nagyra értékelik a különleges megoldásokat, és a limitált szériás Divo nemrég elkészült egyedi példányával a francia luxusmárka ismét bebizonyította a szakértelmét a kézműves kivitelezés terén – a Lady Bug névre keresztelt szuperautó fényezése két év munkájával született.
Minden egyes Bugatti egyedi megrendelésre készül, és nemrég meséltünk róla, hogy milyen utazásra viszi a francia márka a vevőjét, amelynek során kiválaszthatja a készülő szuperautójának legapróbb részletét is. A következő példány születése is így kezdődött, még 2018-ban, amikor a Bugatti bemutatta a Chiron még különlegesebb, limitált szériás változatát. A Divo amerikai vevője vetette fel az egyedi festés ötletét, amit a Bugatti mesterei két év munkájával váltottak valóra.
A pöttyös katicabogarak ihlették a képeken látható Divo festését, amelynek geometrikus mintája gyémántformájú alakzatokból áll, és harmonikusan illeszkedik a karosszéria sziluettjéhez. A látványos kontraszt eléréséhez a Bugattinál két egyedi, metálvörös és grafitszürke színt kevertek ki, de a molsheimi márka mestereinek ennél is több időbe,
másfél évbe telt a grafikai és technikai megoldások megtalálása és megvalósítása.
A legnehezebb feladat az volt, hogy a kétdimenziós gyémántmintát úgy helyezzék el a Divo rafinált formájú karosszériáján, hogy a háromdimenziós felületen is tökéletes legyen a minta,
egy milliméteres eltérés is elég ahhoz, hogy tönkretegye a vizuális hatást.
A mintát tökéletesen kellett elhelyezni a tetővonalon, az ajtókon és a hátsó sárvédőkön is úgy, hogy egységes látványt nyújtsanak, ennek megtervezése pedig rettentő időigényes feladat volt.
A munka szépségét az adta, hogy a manapság divatos, egyszerű fóliázás helyett a klasszikus festéssel kerültek fel a gyémántminták a karosszériára, ezért ennek a technikáját is ki kellett dolgozni. A fóliából kivágott, összesen mintegy ezerhatszáz darab egyedi formájú gyémántot egy hordozófóliával illesztették a karosszériára, majd egyenként ellenőriztek minden egyes darabot, és
ha szükség volt rá, milliméterenként újra átrendezték a mintát.
Az alaposságra azért volt szükség, mert utána a fóliával kirakott mintát festették le a Bugattinál, majd következett a sablon gondos eltávolítása. A metálvörös és a grafit színek többszöri lakkozással és polírozással váltak egységes felületté, a többrétegű festés kezelése pedig rendkívüli mélységet és ragyogást eredményezett.
A fényezőművésznek – mert a Bugattinál így hívják, aki kézzel festi az autókat – két hétbe telt, mire tökéletes munkát adott ki a kezéből.
„A lehetetlennek tűnő feladatot tökéletesen oldották meg a Bugatti tervezői – mondja az alkotásról Stephan Winkelmann, a Bugatti elnöke. – Büszkék vagyunk arra, hogy a vevőnk ízlésének és elvárásainak is sikerült megfelelnünk ezzel az egyedülálló autóval, ami megmutatja, mire képes a márka a kreativitás és kivitelezés terén.
A Divo egy autóipari remekmű, a művészet, a dizájn és a technika szimbiózisa.”
A Divo már az egyedi festés nélkül is különleges szuperautónak számít, a Chiron alapjára épülő Bugattit
a márka ikonikus nyolcliteres, tizenhat hengeres motorja hajtja, 1500 lóerővel,
ennél a típusnál legfeljebb 380 km/h sebességgel. A limitált szériából összesen negyven példány készült, ezek egyike a Lady Bug, amelynek értékéről mindent elmond, hogy a Divo még az egyedi opciók rendelése nélkül is nettó ötmillió euróba, azaz 1,8 milliárd forintnak megfelelő összegbe kerül.
Mit gondolsz a fényezésről?
Kézműves szupersportautó
Egy Bugattinál már a megrendelés is élmény, hiszen a márka molsheimi központjában egy stílustanácsadó segít kiválasztani a tökéletes konfigurációt. Az utazás során a márka múltjából is lehet inspirálódni, amit a Bugatti dizájnfőnöke még a lenyűgözően felszerelt otthoni irodájában végzett munkája során is megtehet.
autógyártás | festés | egyedi autó | bugatti | bugatti divo
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!