Múzeumba való a Bugatti EB110 prototípusa

A kilencvenes évek elején támadt fel a Bugatti ezzel a fantasztikus szuperautóval, amelynek az egyik első, alig használt példánya újra eladó.

Ettore Bugatti 1947-ben bekövetkezett halála után negyven évvel szerezte meg az autótörténelem egyik legismertebb márkáját az ambiciózus olasz üzletember, Romano Artioli, és a célja nem kevesebb volt, mint korszerű szuperautóként feltámasztani az egykor legendás, de már évtizedek óta szunnyadó Bugattit.

Az EB110 nemcsak a formájával, hanem a technikájával is megérdemelte a figyelmet
A Modena melletti Campogallianóban vadonatúj gyárat építettek a Bugattinak

Artioli a Ferrarinak, a Lamborghininek és a Maseratinak is otthont adó Modenát választotta a gyár helyszínének, ahonnan az első sorozatgyártású szuperautó 1992-ben gördült ki. Az EB110 – amely a nevét arról kapta, hogy Ettore Bugatti születésének száztizedik évfordulóján mutatkozott be –

méltó folytatása volt a Bugatti múltjának.

Párizsban tartották az EB110 bemutatóját, a népszerűsítésében Alain Delon is részt vett
A Bugatti legismertebb vevője Michael Schumacher volt, aki 1994-ben vette át a sajátját

A Bugatti EB110 megalkotása Paolo Stanzani mérnök és Marcello Gandini formatervező nevéhez fűződik,

a szakemberek a Lamborghini Countach születésében is részt vettek.

A rövid orrával, ék alakú karosszériájával és felfelé nyíló ajtójával az EB110 koncepciója egészen hasonló is volt hozzá, ugyanúgy V12-es motorral szerelték.

Már ezzel is fantasztikus lett volna az EB110,

de Stanzani ezenfelül hengerenként öt szelepet, összesen négy turbófeltöltőt, egy speciális hatfokozatú váltót és négykerék-hajtást tervezett hozzá. A modern Bugatti a bonyolult felépítése ellenére is kiválóan működött, ráadásul az összkerékhajtásával minden körülmény közt kezelhető maradt.

A 3,5 literes V12-es motorja 560 lóerős teljesítményre volt képes, amivel 360 km/h sebességet futott a dél-olaszországi Nardo tesztpályáján, ezzel

a világ leggyorsabb autójának tartott Jaguar XJ220-szal is tartotta a lépést.

A Bugatti ráadásul nem sokkal később bemutatta a még könnyebb és még izmosabb Super Sport változatot.

A kilencvenes évek elejének recessziója rosszkor jött a Bugattinak,

az olaszországi gyárban összesen csak 154 példány készült az EB110-ből, mielőtt 1994-ben csődbe jutott a cég. A képeken látható az egyik első prototípus, amely sokáig gyári tulajdonban volt, majd 2000-ben vásárolta meg egy svájci gyűjtő, és tizenkét év alatt csak 830 kilométert tett meg vele.

2012-ben a Bonhams hirdette meg a tökéletes állapotban lévő autót 200-240 ezer euróért, akkor egy amerikai gyűjtő szerezte meg, majd most ismét eladósorba került. A Bugatti jellegzetes kékjében pompázó EB110 GT-ben még mindig csak 1095 kilométer van, és a felbecsülhetetlen ritkaság árát ezúttal csak a komoly érdeklődőknek árulják el.

(Képek: Getty Images, Copley Motorcars)

Mindig elképesztő

A rövid olasz karrierje után a Volkswagen-csoport szerezte meg a legendás márkát, és a Bugatti ismét beírta magát a rekordok könyvébe azzal, hogy a Veyron a világ leggyorsabb sportautója lett. A központja immár az elzászi Molsheimben található, ahol annak idején a márkát alapították, és ahol egy új Bugatti rendelése is igazán különleges élmény.

romano artioli | szupersportautó | szuperautó | bugatti | bugatti eb110 | nagy sztori

FOLYTASD EZZEL

Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója

A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Tényleg ez a világ legjobb luxusterepjárója? Most kiderül!
Hirdetés