A Deloitte arra kérte az olaszokat, hogy próbálják meghatározni a Colosseum társadalmi értékét.
A Colosseum a világ egyik legismertebb építménye, amelyről eddig azt hittük, felbecsülhetetlen értéke van. A Deloitte azonban nemrégiben közzétett egy jelentést, amiben mégis árcédulával látták el az ókori Róma ikonikus örökségét.
Hetvenhét milliárd euróra lőtték be, ami átszámolva több mint harmincegyezer milliárd forintra tehető.
Ezt a hihetetlen értéket nemcsak az olaszok érzékelik, hanem a turisták milliói is, akik évről évre felkeresik a Flavius-amfiteátrumot. Az összeget nem a jegyeladásokból, a látogatók számából és a turisztikai vonzerő helyi vállalkozásokra kifejtett gazdasági hatásából számították ki.
A Deloitte ehelyett megkérdezte az olaszokat, hogy
mekkora összeget lennének hajlandóak kifizetni az amfiteátrum megőrzésére,
még akkor is, ha nem használnák azt közvetlenül, esetleg még közvetetten sem profitálnának belőle.
A rómaiak átlagosan ötvenkilenc eurót, azaz huszonnégyezer forintot lennének hajlandók kifizetni. A válaszadók több mint kilencven százaléka szerint pedig
az emlékművet „minden körülmények között” meg kell őrizni, még akkor is, ha ez állampolgári hozzájárulást igényel.
A tanulmány szerzői rámutattak arra is, hogy a Colosseum társadalmi értéke részben annak köszönhető, hogy egy egyedülálló és csodálatos ikonikus helyszín, aminek Olaszország számára hatalmas a szimbolikus jelentősége.
A Colosseum időszámításunk előtt 80-ban készült el, és továbbra is a világ legnagyobb amfiteátruma. Évente több mint hétmillió látogatót vonzott a járvány előtt, és mintegy 1,39 milliárd euróval járul hozzá Olaszország GDP-jéhez.
(Forrás: RobbReport, fotók: Getty Images)
eszmei érték | colosseum | kutatás | felmérés | deloitte
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!