Ha nem akarjuk, hogy eltűnjön a csomagunk.
A több poggyásszal utazás alkalmanként bajosnak bizonyulhat, miután mindenki elfoglalja a helyét a fedélzeten. Egyes fapados járatokon zsúfolt lehet az utastér; a fej feletti tárolók és az ülések alatti terület is teljesen megtelhet.
A nagy sietségben – és hogy legyen helyük a csomagoknak –, az utasok előszeretetettel esnek kísértésbe, hogy a legközelebbi szabadon árválkodó helyre pakolják el a poggyászukat a beszállást követően. Ez a hirtelen döntés váratlan következményekkel járhat: elszakadhatnak a csomagjuktól, ami nem éppen ideális módja egy nyaralás megkezdésének.
A légiutas-kísérők feladata gondoskodni arról, hogy minden elférjen a kabinban, ami néha a csomagok átrendezését igényli. Ez magában foglalhatja a holmik átpakolását is.
Valencia Rae, egy floridai légiutas-kísérő ezzel kapcsolatban elárulta, hogy általában kiveszi a kisebb tárgyat a fej feletti tárolóból, majd megkérdezi: "Ez kié?" Amennyiben senki sem válaszol, közli, hogy el kell távolítania onnan, ha nem derül ki. – Legtöbbször olyan táskáról van szó, amelyek beférnek az ülés alá, vagy elférnének egy kisebb helyen. Mindig arra törekszem, hogy a táska tulajdonosa tudjon róla, ha a csomagját áthelyezzük – mondja. Szerinte teljesen elfogadható, ha a táskát egy kicsit távolabb tesszük attól a helytől, ahol ülünk, feltéve, ha az a látóterünkben marad.
Karina Kay, egy Las Vegas-i légiutas-kísérő azt javasolta, ha elfogy a hely a fej feletti tárolókban, akkor az ülés alá pakoljuk a holminkat. A legtöbb repülőgépen ugyanis nincs elég hely a szekrényekben ahhoz, hogy mindenki ott tárolhassa a csomagjait. Természetesen mindannyian kényelmesen szeretnénk utazni, de a beszállás után érdemes még magunknál tartani a személyes tárgyainkat. Adjunk esélyt a nagyobb kézipoggyásszal érkezőknek, hogy elhelyezhessék a csomagjaikat.
Egyes utasok azzal szoktak érvelni, hogy ha fizettek a csomagfeladásért, akkor jogukban áll a fej feletti tárolót tetszésük szerint használni. A légiutas-kísérők közül néhányan ezt másképp látják.
Lucy Williams úgy véli, hogy mivel az utasok "érkezési sorrendben jönnek", ezért tekintettel kell lenniük másokra. – Ha valaki fizet azért, hogy feladja a csomagját, miért nem teszi mondjuk a kisebb holmiját a fej feletti tárolóba? Mindig elmondom, hogy szükségünk van a helyre, aztán megkérdezem, nem tudják-e esetleg az ülésük alá pakolni a csomagjukat. De sosem erőltetek semmit – vallja.
A hatékonyság kulcsfontosságú ezekben a helyzetekben, mivel késéseket okozhatnak azok az utasok, akiknek sokáig tart kitalálni, hová pakolják a csomagjaikat. A repülőgép ajtajai pedig addig nem záródnak be, amíg minden csomagot megfelelően el nem helyeztek.
Ha nincs elegendő hely a csomagok számára, előfordulhat, hogy a személyzetnek kell felcímkéznie a poggyászokat, és aztán a raktérbe pakolniuk, ami időigényes lehet, és potenciális késéshez vezethet.
A légiutas-kísérők mindig szolgálnak fel főtt ételt a hosszú távú járatokon. Gyakran jönnek azonban furcsa óhajok az utasoktól, a Plus Ultra légitársaságnál kabinfőnökként dolgozó Nerea González el is árulta a legbizarrabb eseteket, melyek az első osztályról érkeztek.
(Forrás: Express, fotók: Getty Images)
utazás | légiutas-kísérő | tipp | tárolás | figyelmeztetés | fedélzet
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!