Az eredeti Mini generációk kedvence, mára megbecsült veterán, és talán nem számít szentségtörésnek elektromos autót építeni belőle.
1959-ben jelent meg, és egészen az ezredfordulóig készült eredeti formájában a klasszikus Mini, amit az ikonikus dizájnján kívül a praktikus felépítése és az élvezetes vezethetősége tett legendává. A fennmaradt példányok mára nagy becsben tartott veteránok, amiket a legújabb divat szerint nem csak a korabeli technikával újítanak fel.
Ha bejön a kisautó stílusa, de szívesen hajtanál egy újszerűt,
ha lenne belőle elektromos változat, akkor van egy jó hírünk. Az eredeti Mini már elektromos autóként is elérhető, az egyik elsőt az angliai Swindon Powertrain mutatta be még 2019-ben. Az alapot a klasszikus kisautó adja, amit az utolsó csavarig felújítanak, majd elektromos hajtással szerelnek fel.
A modernizált Mini elektromotorja 109 lóerőre képes, amivel meggyőzően fürge lett,
tekintve, hogy a benzines eredeti teljesítménye ennek a töredéke volt. A 24 kilowattórás akkumulátora sem kicsi, ekkorát kapott az első Nissan Leaf is, és a Mini még csak nem is lett nehéz vele, 80 kilogrammal többet, csupán 720 kilogrammot nyom.
A benzinmotor elhagyásával javult a súlyelosztás is, amitől még inkább gokartszerű a vezetési élménye, és további előny, hogy a benzintank kiszerelésével nagyobb lett, 200 literesre nőtt a csomagtartó. A fürge kisautó feltöltése négy órába telik,
egy töltéssel 200 kilométert autózhatunk, ez városban bőven elegendőnek hangzik.
Az elektromos hajtás mellé a Mini felszereltségét is modernizálták,
elérhető hozzá a klímaberendezés és a navigáció, de fűthető bőrülés és nyitható vászontető is van a stílusos kisautóban. A Swind E Classic Mini csak száz példányban készül, és nagyon nem olcsó, hiszen 79 ezer fontot kérnek érte, ami csaknem 33 millió forintnak felel meg.
Ha ennél kevesebbet szánsz egy városi kisautóra, akkor megoldás lehet a London Electric Cars alkotása, ahol szintén a klasszikus Minit alakítják elektromos autóvá, de
ezúttal egy használt Nissan Leaf technikájával.
A motor itt is 109 lóerős, az akkumulátor 20 kilowattórás, amivel 100 kilométer körüli hatótávot ígérnek egy feltöltéssel.
Az újrahasznosított technikával jelentősen olcsóbb is a London Electric Cars autója, hiszen csak 25 ezer fontot kérnek a munkáért, ami alig több mint tízmillió forintnak felel meg. Igaz, ebben az esetben a szépen restaurált Miniről neked kell gondoskodnod, de
ennél stílusosabb városi autót nem igazán tudnánk mondani.
Modern klasszikus
Az ezredforduló után vadonatúj technikával született újjá a Mini, és az ikonikus kisautóból már a harmadik generáció fut, amit britzászló-mintás hátsó lámpákkal tettek még stílusosabbá. Az új Mini pedig már gyárilag is elérhető teljesen elektromos hajtással, ami még tovább fokozza a prémium kisautó vezetési élményét.
elektromos autó | mini | mini cooper | veterán autó | kisautó
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!