A svéd X Shore elektromoshajó-gyártó piacra dobta legújabb modelljét, az X Shore 1-et, amelyet úgy terveztek, hogy elődeinél könnyebb és olcsóbb legyen, ezzel szélesebb körben népszerűsítve az elektromos hajózást.
A vállalat első modelljével, az Eelexszel ellentétben az X Shore 1-et az ára a cég szerint versenyképessé teszi a benzines hajókkal: 99 ezer eurójával (mintegy negyvenmillió forint) körülbelül harmadannyiba kerül, mint a többi nagy teljesítményű elektromos csónak.
A cég nyköpingi gyárában készült, 6,5 méter hosszú hajó egyetlen akkumulátorral működik, anyaga epoxival előimpregnált szénszál és üvegszál keveréke, amely könnyebb és stabilabb hajótestet eredményez, ugyanakkor kevesebb műanyagfelhasználással jár, mint a hasonló modellek, és nincs szükség hozzá polisztirolhabra.
A hajótest vége nyitott, a hátsó részen egy úszóplatform és egy teljes szélességű, kanapévá is átalakítható napozóágy található.
A fedélzet elülső része a hagyományos teak helyett parafából készült, és szintén használható napozásra, míg az alatta lévő kabinban tárolóhely található. A hajót kétféle kivitelben gyártják, az egyiken konzolos tető és behúzható napellenző is van, míg a másik teljesen nyitott.
A skandináv dizájnörökség a hajó természet ihlette színpalettájában, a hajótest minimalista formájában és időtlen megjelenésében is megmutatkozik.
Hatótávolsága ötven tengeri mérföld alacsonyabb sebességgel, a csúcssebessége harminc csomó, az utazósebessége pedig húsz csomó.
Az X Shore úgy véli, a hajózás eletronizálása azért is sürgős feladat, mert a motorcsónakok is jelentős mennyiségű káros anyagot bocsátanak ki. A vállalat becslése szerint
ötven óra egy hatszor tízméteres hajón akkora kibocsátást eredményez, mint hét oda-vissza út New York és Közép-Európa között repülővel.
Korábban megismerkedtünk a motorcsónakok Teslájával is, amely a Velencei-tónál készül, egy milánói stúdió pedig a Lamborghinik által inspirált modellel állt elő.
(Forrás és képek: Dezeen)
elektromos | hajó | x shore 1 | csónak | x shore
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!