Plusz segít megőrizni azt az ökoszisztémát, ami évente mintegy kétmillió turistát vonz Kenyába.
Mindez a nairobi székhelyű Opibus cégnek köszönhető, amely azzal húzott nagyot, hogy tíz dízelmotoros Land Cruisert alakított át elektromos hajtásúvá.
A szupercsendes járművek így aztán egyszerre védik a környezet és fokozzák a kaland izgalmát.
Az átszerelt autók napelemes töltőállomáson tankolnak fel, tehát nem égetnek el üzemanyagot, és nincs szükség arra sem, hogy a természetvédelmi területekre gázolajat szállítsanak, amit aztán föld alatti tartályokban meglehetősen szivárgásveszélyesen tároljanak.
"Fenntarthatósági szempontból ez óriási dolog" – nyilatkozta az Opibus képviseletében Albin Wilson, aki szerint a meglévő járművek átalakítása hosszú távon költségmegtakarítást is jelent. A jelenlegi flottájuk fejlesztésével és a járművek élettartamának megnövelésével sokkal jobban járnak, mintha teljesen új gépparkot építenének a semmiből.
"Fantasztikus érzés közelebb kerülni a vadállatokhoz, mindezt ráadásul zaj- és károsanyag-kibocsátás nélkül. Egyszerűen elképesztő – mondja lelkesen William Partois Ole Santian, a Masai Mara Nemzeti Rezervátumban található Emboo River Camp vezetője. A Marában ez az egyetlen olyan szafaritábor, amely teljesen elektromos meghajtású járműveket vet be. – Pontosan erre van most szüksége a Marának; olyan emberekre, akik környezettudatosak és odafigyelnek a vadonban hagyott ökológiai lábnyomukra" – teszi hozzá.
A rezervátumban egyébként egyre több ilyen jellegű tábort szerveznek mostanság, és alaposan megnőtt az emberi aktivitás mértéke is. A szafarin résztvevők odáig vannak az elektromos járművekért, méregetik, csodálják, fotózzák az autókat. Imádnak velük végighajtani a vadonban, miközben tiszta levegőt lélegeznek be, és élvezik a csendet, amit alkalomadtán csak a madárcsicsergés vagy a trappoló elefántok dübörgése zavar meg.
Egyszerűen páratlan élményként írják le, amit nem tapasztalhatsz meg egy zötyögő, prüszkölő, pöfékelő járműben.
Az Emboo viszont – bár vezető szerepet tölt be az elektomos szafarik piacán – már nincs egyedül. A Marában üzemelő táborok közül többen követik a példáját, és fokozatosan átalakítják a járműparkjukat.
Az Opibust tevékenysége nem kizárólag a szafarikra korlátozódik: a vállalat a városokban népszerű elektromos motorkerékpárokat és elektromos matatukat (Kenyában kedvelt minibuszokat) is forgalomba állít. Az összeszerelés és a szervizelés is helyben történik, vagyis rengeteg munkahelyet teremt Nairobiban.
Az elektromos autók új korszakát ígéri a Hyundai újdonsága, amelyben otthon érezhetjük magunkat, a természetes és újrahasznosított anyagokból készült belső teret pihenésre is felkészítették. A Mercedes gyakran szokta a világ legjobb autójaként emlegetni az S osztályt, és most bemutatta a legendás luxusautó elektromos hajtású megfelelőjét, amely különleges megoldásokkal érkezik a piac csúcsára.
(Forrás: Travel and Leisure, fotók: Getty Images)
elektromos | autók | kenya | szafari | utazás | afrika
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!