A világ legjobb elektromos autója lesz ez a Mercedes

A Mercedes gyakran szokta a világ legjobb autójaként emlegetni az S osztályt, és most bemutatta a legendás luxusautó elektromos hajtású megfelelőjét, amely különleges megoldásokkal érkezik a piac csúcsára.

Az elektromos autók kínálatának csúcsán eddig olyan modellek álltak, mint az Audi e-tron GT, a Porsche Taycan és a Tesla Model S, amelyek a teljesítményükkel és a hatótávjukkal is egészen lenyűgözők, de rögtön más kategóriába kerülnek a Mercedes újdonsága láttán. A gyártója szerint a világ első elektromos luxusautója az új EQS, és a bemutatója alapján nincs okunk kételkedni ebben.

A Mercedes az elektromos autók S osztályának tartja,

de az új EQS szinte mindenben különbözik a hagyományos luxuslimuzinoktól. Már a formájával is, mivel az elektromos autók számára fejlesztett padlólemezre épül, ezért szokatlanul hosszú és áramvonalas lehetett, a légellenállási együtthatója (Cw = 0,20) új rekordnak számít a sorozatgyártású autók között.

A páratlan aerodinamikát olyan megoldásokkal érték el, mint a légrugóval alacsonyabbra engedhető futómű, a burkolt hűtőmaszk és a süllyesztett kilincsek, amelyek az autóhoz közelítve bújnak elő. Még érdekesebb, hogy a vezetőoldali ajtó automatikusan ki is nyílik, és

gombnyomásra a többi ajtót is ki lehet tárni, vagy be lehet csukni, amihez foghatót eddig csak a Rolls-Royce kínált.

A belső tér az S osztály színvonalát nyújtja, de egy annál is lenyűgözőbb megoldással.

A Hyperscreen megrendelésével az egész műszerfal egy csaknem másfél méter széles kijelzővé alakul.

A gombnyomás hagyományos érzetéről tizenkét beépített rezgőmotor gondoskodik, a rendszert működtető mesterséges intelligencia 350-féle szenzortól kapja az adatokat.

A Mercedes elektromos luxusautója az okosóránkról kapott információk alapján

képes lesz felismerni a hangulatunkat, és annak megfelelő zenét játszik le

a tizenöt hangszórós Burmester hifin. Az utastérben lévő számtalan képernyőre akár játékokat is le lehet majd tölteni, és a legtöbb feláras szoftvert a megrendelése előtt ingyenesen ki lehet próbálni, akárcsak az okostelefonokon.

Az új EQS a technikájával is az elektromos autók legjobbja lesz,

már a hátsókerék-meghajtású alapmodellje is 333 lóerős, amivel 6,2 másodperc alatt gyorsul százra, de az összkerékmeghajtású csúcsmodell minden igénynek megfelel az 524 lóerős teljesítményével és a 4,3 másodperces gyorsulásával. Később még AMG-változat is készül belőle, 762 lóerővel!

A padlóba épített akkumulátor kapacitása a legnagyobbak közé tartozik a piacon, ezért az elektromos Mercedesszel

egy feltöltéssel akár 770 kilométert is meg lehet majd tenni.

A töltés alapesetben tíz órába telik, de a villámtöltő oszlopoknál fél óra alatt nyolcvanszázalékos töltöttséget érhetünk el, ami azt jelenti, hogy negyed óra alatt háromszáz kilométerre elegendő energiát tölthetünk bele.

Az elektromos luxusautó vezetése is páratlan lesz, amiről a már említett légrugós rendszeren kívül a kormányozható hátsó kerekek gondoskodnak, így kisautónyi helyen meg lehet fordulni az 5,22 méter hosszú limuzinnal. A német utakon már 60 km/h-ig képes lesz a teljesen önálló vezetésre az új EQS, ráadásul

az erre alkalmas parkolóházakban elküldhetjük majd egyedül leparkolni. Mi ez, ha nem a jövő?

Elektromos jövő

A Mercedes nagyon belejött az elektromos autók gyártásába, az EQC szabadidő-autó után nemrég érkezett meg a kompakt méretű EQA, és a most leleplezett csúcsmodell után már készülnek a következő villanyhajtású Mercedes, a kecskeméti gyárban készülő EQB premierjére, amit még legalább három teljesen elektromos modell követ majd a következő évben.

luxuslimuzin | luxusautó | elektromos autó | mercedes | mercedes-benz eqs | mercedes-benz

FOLYTASD EZZEL

Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva

Sulciová Silvia interjú

Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Ilyen a „havas mindfulness”, avagy 5+1 út a belső békéhez télen
Hirdetés
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom