Az Airbus A380-ast hamarosan kivonják a forgalomból, úgyhogy az Emirates megkezdte az egyik első szuperjumbójának levetkőztetését.
A légitársaság jelenleg a hajtóműveket, a futóműveket és a repülésvezérlő alkatrészeket menti ki az első repülőgépből, amely a Dubaj és New York közötti kereskedelmi útvonalon közlekedett. Jelentős másodlagos piac hiányában a társaságnak nincs más választása, minthogy a gépet lecsupaszítsa, és darabjait alkatrészenként eladja.
A szuperjumbo bútorzatát és belső tereinek egyéb részeit emléktárgyként értékesítik. A bevétel egy részét a légitársaság jótékonysági alapítványa kapja, amely a mélyszegénységben élő gyermekeket segíti. Az Emirates szerint a felismerhető dizájnelemeket – például a repülőgép bárpultját – egyedi bútorként hasznosítják újra.
A dubaji légitársaság volt az egyik legkorábbi felhasználója a világ legnagyobb utasszállító repülőgépének, melyet kétszintes kabinjai, négy hajtóműve és 525 utas befogadására alkalmas fedélzete miatt szuperjumbónak neveztek el.
Az Emirates még 2008-ban vásárolta meg az első A380-ast. A társaság 2019-ben viszont csökkentette az erre a típusra vonatkozó megrendeléseit, és inkább az A350-est és az A330neót preferálta, nem sokkal később pedig az Airbus bejelentette, hogy 2021-re felhagy az A380-as gyártásával.
Az Emirates volt egyébként a típus legnagyobb megrendelője, az évek során 118 szuperjumbóra adott le igénylést.
„Ez egy elegáns és méltó megoldás az ikonikus repülőgép és egyben a zászlóshajónk nyugdíjazására” – nyilatkozta Tim Clark, az Emirates elnöke. A társaság azt is közölte, hogy a szuperjumbo továbbra is kulcsszerepet fog játszani a flottájában, és új, prémium turistaosztályú megoldással kívánja bővíteni a meglévő A380-asait.
„Az Emirates a következő két évtizedben is ennek a tágas és modern repülőgépnek a legnagyobb üzemeltetője lesz” – mondta az elnök.
Korábban megírtuk, hogy az Emirates az utazási enyhítésekkel párhuzamosan fokozatosan újraindítja járatait, a következő hat hónapban világszerte háromezer légiutas-kísérőt és ötszáz reptéri alkalmazottat toboroz dubaji központjába. Emellett a légitársaság bővíti budapesti ügyfélkapcsolati központját is, ahová harminc új munkatársat várnak.
(Forrás: Independent, fotók: Getty Images)
A380 | inokikus | emirates | alkatrészek | értékesít
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!