Nem sűrűn látunk ilyen színpompás installációkat

A skandináv vagy éppen japán letisztultság és puritán építészeti megoldások idejét éljük, a vibráló színek használata, sőt, halmozása/házasítása ma már nem mindennapos, még az enteriőrdizájn területén sem. Emmanuelle Moureaux francia származású, ám több mint húsz éve Japánban élő és alkotó művész viszont nem fél a színektől, kilépvén a monokróm trendekből, annyi árnyalatot használ munkáinál, amennyit egyszerre el sem tudunk képzelni. Most egy Imabari városában található auditóriumot színezett ki, amivel a komorabb terembe új élet költözött.

Moureaux igazán termékeny művész, és legtöbbször Japánban találkozhatunk installációival, de saját, 100 Colors néven futó kiállítássorozata például nemzetközileg nagy siker lett. Ez huszonöt teljesen különböző kitelepülést jelentett, New Yorktól Brüsszelig. Közülük sok köztéren felállított színkavalkád volt, de márkákkal együttműködvén is alkotott. Ilyen volt például a Furla vagy az Issey Miyake. Sorra nyeri a rangos építészeti és dizájnerdíjakat, művészete, ha fogalmazhatunk így, közérthetőbb és esztétikailag is felemelő lehet egy laikus számára is. Kit ne varázsolnának el ezek a gyönyörű színek?

Neki köszönhetjük a "shikiri" kifejezést is, ami nem más, mint terek megteremtése, színek segítségével. Vagyis, Moureaux nemcsak felületi kezelésre használja az árnyalatokat, hanem önálló téralkotáshoz is. Legújabb projektje már nem csak száz színt sorakoztat fel, hanem ezer különböző árnyalatot mutat be, Imabari városi auditóriumában.

Egyik leghíresebb installációja az idő múlását hivatott bemutatni, és összesen százezer színes papírszámmal dolgozott, melyek egyre sötétednek – így lesz nappalból éjszaka. Ez egy szimbolikája is az égbolt napi változásának, hiszen visszafogott, fakóbb színekből jóval mélyebb színek lesznek, ahogy a nap lemegy.

Az esztétikai érték mellett munkáinál fontos a kapcsolat nemcsak a környezettel, hanem magával az emberrel is, így megannyi installációt készít kifejezetten érinthetővé.

Ez is érdekelhet:

Ennél jobban aligha lehet színekkel játszani, ha étteremről van szó

Az anyag- és színválasztásnál, illetve a helyiségek összekapcsolásánál törekedtek a vizuális kontinuitásra.

(Fotók: Emmanuelle Moureaux Architecture + Design)

imabari | építészet | sokszínűség | dizájn | belsőépítészet

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom