Ezért ajánlott inkább kihagyni az étkezést a repülőn

A repülőgépen felszolgált ételek köztudottan nem prémium minőségűek. Mégis, amikor eljön az étkezés ideje, az utasok többsége ott találja maga előtt a csirkét, a marhát, vagy a tésztát. Egyes légitársaságok azonban már lehetőséget kínálnak az ebéd vagy a vacsora kihagyására. Van néhány jó érv amellett, miért érdemes ezt megtenni.

Az első ilyen nem meglepő módon fenntarthatósági szempontokhoz kapcsolódik. Egy utas ugyanis 3,2 kilogramm kabinban keletkező hulladékot termel átlagosan a rövid és hosszú távú nemzetközi járatokon, a légitársaságok pedig csak 2018-ban mintegy 6,7 millió tonna utastéri hulladékot generáltak.

Ráadásul a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség becslése szerint okosabb szabályozás hiányában a következő tíz évben megduplázódhat a kabinban keletkező hulladék mennyisége.

A Delta tavaly vezette be járatain az „étkezés kihagyása" opciót, ennek eredményeként havonta körülbelül ezer-ezerötszáz étkezést utasítanak vissza önként az utasok. Tehát, bár az ételről való lemondás papíron kis hozzájárulásnak tűnhet, valójában nem az – különösen hosszú távon.

Egyesek  viszont azzal érvelnek, hogy ez a lehetőség inkább az utasokra hárítja a felelősséget, mintsem a légitársaságokra.

„Feltételezem, etikus dolog a Japan Airlines részéről, hogy pénzt takarít meg az élelmiszerpazarlás csökkentésével, de vajon etikai kötelessége-e az utasnak, hogy legalább huszonöt órával az indulás előtt döntsön az étkezésről, vagyis, honnan tudja, hogy éhes lesz-e odafönt órákkal később?” – ezt Gary Leff, a View from the Wing munkatársa írta, reagálva a japán légitársaság nagy felháborodást kiváltott akciójára.

Mi is megírtuk, hogy a társaság 2020 óta kínál „etikus választást“ az utasainak bizonyos útvonalakon, ami azt jelenti, hogy lemondhatnak az útközben felszolgált menüről. Az „Ethical Choice Meal Skip“ opciót kiterjesztik, és minden repülőjegy-foglalásnál fel fogják ajánlani, mint írják azért, hogy ily módon is csökkenjen az élelmiszerpazarlás.

A cég a hirdetményében az ebéd vagy vacsora kihagyásának egy másik előnyét is megemlíti, mégpedig azt, hogy az ember zavartalanul alhat a repülőúton. A légitársaság el nem fogyasztott menünként egy nem pontosított összeget adományoz a TFT Secretariat nevű segélyszervezetnek, hogy a fejlődő országokban élő gyermekek iskolai étkezését támogassa. Az utasok azonban nem lelkesedtek egyöntetűen a lehetőségért.

Ahogy Gilbert Ott, a God Save The Points munkatársa állítja: „Az éjféli étkezés a teljes következő napot felborítja, és a tudományos eredmények szerint rontja a jetlagből való regenerálódási képességet is. Egyetértek azzal, hogy sokkal előnyösebb, ha átalszod az egész repülőutat, mintha a kora reggeli órákban felébresztenek vacsorázni – különösen akkor, ha valószínűleg már amúgy is vacsoráztál.”

Mindenki nevében nem beszélhetünk, de ezek alapján érdemes minimum megfontolni a fedélzeti étkezés elhagyását. Lehet, hogy a végén jobban fogod érezni magad – ha a fizikailag nem is, lelkileg mindenképp, hiszen tettél valamit a környzetért.

Nem vitás, a légiutas-kísérőknek nehéz dolguk van. Mindenben segítenek a fedélzeten az italok és ételek felszolgálásától kezdve az ideges utasok megnyugtatásáig, plusz vészhelyzetben megmenthetik az életünket. Más szóval, tudnak egy-két kulisszatitkot – és ez magában foglalja azt is, hogy mi az, amit soha, de soha ne együnk vagy igyunk repülés közben. 

(Forrás: InsideHook, fotók: Getty Images)

kihagyás | hulladék | fedélzet | fenntarthatóság | repülőgép

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom