Tényleg ezek lennének Európa leginkább túlértékelt látványosságai?

Egy magazin szeretné megkímélni az embereket a csalódástól – de vajon jól teszi?

Az Euronewson megjelent cikk szeretné elejét venni annak, hogy a turisták értékes idejüket olyan népszerű, de épp ezért tömeggel elárasztott és csalódást keltő műemlékekre pazarolják, melyek meglátogatását úgyis megbánják. A bökkenő, hogy a kiemelt látnivalók között az egyes városok legikonikusabbjait találjuk.

A párizsi Eiffel-torony

A cikk szerzője szerint nem vesztünk semmit, ha nem állunk be a gyerekzsivajtól hangos sorba, hogy egy órán át lökdösődjünk a tűző napon vagy esőben, majd egy zsúfolt lifttel jussunk a szintén emberektől hemzsegő peronra, ahol megpróbálhatunk magunknak egy kis kilátást kiverekedni.

Mint írják, ehelyett nyugodtan kereshetünk más kilátópontokat, mint például a Sacré-Cœur-bazilika, a Tour Montparnasse irodaház, vagy

az Eiffel-toronnyal szemben álló Diadalív,

ahonnan a Champs Elysées-re, a Louvre-ra, a Szajnára és a Notre Dame-ra valamint a Sacre Coeur-re és az Eiffel-toronyra is rálátni, és általában nincs tömeg, a sorban állást akár öt perc alatt is letudhatjuk.

A római Spanyol lépcső

A magazin szerint ez csak egy lépcső, melyek nem vezetnek különleges helyszínre, és nem is kínálnak izgalmas kilátást, cserébe viszont rengeteg a zsebtolvaj és a mozgóárus.

Ehelyett a bohém Trastevere negyedet ajánlják, amely megőrizte több évszázados, ódon hangulatát és munkásosztályhoz kötődő gyökereit, és ahol hagyományos és innovatív trattoriák, kézműves sört kínáló kocsmák és kézművesboltok között mártózhatunk meg az autentikus római hangulatban.

Budai Vár

A cikk egyenesen a város legkiábrándítóbb látványosságaként jellemzi a budai Várat, miután

nem teljesíti az ember középkori pompáról élő elképzeléseit,

trónokra, páncélokra és káprázatos báltermekre vonatkozó elvárásait. Miután felsétáltunk a meredek dombra vagy kifizettük a csigalassú siklót, egy álmos, futballpálya méretű földdarabhoz érünk.

Mint írják, található ott egy sivár történelmi múzeum, de a legjobb, amit a turista tehet, hogy körbesétál a falak mentén, és lepillant a Dunára, miközben azt kívánja, bárcsak ne erre pazarolta volna a délutánt.

Helyette a Parlamentet ajánlják, melyet a világ egyik legnagyszerűbb kormányzati épületének nevezve arra biztatják az utazókat, hogy gyönyörködjenek neogótikus szépségében, vezetett túrán nézzenek meg néhányat a háromszázhatvanöt toronyból, a negyven kilogrammnyi huszonkét karátos arany díszítésből, a 691 szobából és huszonkilenc lépcsőházból, és ne hagyják ki a Szent Koronát se.

A dániai kis hableány

A koppenhágai kikötő ikonikus alkotása is megkapja a magáét, mint amely Európa legbénább szobrának címéért versenyez a brüsszeli pisilő kisfiúval. Az 1913-ban faragott szomorú teremtményt Hans Christian Andersen meséje ihlette, mely egy sellőről szól, aki megszabadul az uszonyaitól, hogy a földön élhessen.  A szobor arckifejezését nézve úgy tűnik, megbánta a döntést, ahogyan mi is megbánjuk, hogy egy órát szántunk rá az utazásból – olvasható a cikkben.

Helyette a fővárostól háromnegyed órára található humlebaeki Louisiana modern művészeti múzeumot ajánlják,

ahol gyönyörködhetünk az Øresund Soundra nyíló kilátásban, Henry Moore Two Piece Reclining Figure No 5 és Alexander Calder Little Janey-Waney című szobraiban illetve Louise Bourgeois vagy Alberto Giacometti alkotásaiban.

A berlini Checkpoint Charlie

A cikk szerint a Berlin egykori leghíresebb katonai ellenőrzőpontjának emléket állító replika azokat nyeri meg, akiket elbűvölnek a mobilvécék. Néhány homokzsákon, hangosbeszélőn és az "Elhagyja az amerikai szektort" feliraton kívül nem találunk ott semmi érdekeset.

Nézzük meg inkább az East Side Galleryt, a berlini fal 1,3 km-es szakaszát, mely 1990 óta ingyenes szabadtéri művészeti galéria, és a szovjet korszak sokkal érzelmesebb emléke.

Tudod, mi az a Párizs-szindróma? Állítólag a szerelem városában lehet a legnagyobbat csalódni. Ezzel szemben léteznek méltatlanul alulértékelt helyszínek Franciaországban és máshol is.

(Forrás: Euronews, képek: Getty Images, Unsplash, Pixabay)