Az ízlelőbimbóink meg fogják köszönni.
A légitársaságok sokszor kapják meg a kritikát, hogy íztelenek a fedélzeten felszolgált ételeik. Fontos azonban megjegyezni, hogy mindez inkább az emberi szervezet több ezer méter magasban történő tartózkodására adott reakciójáról szól, mint magáról az ételről.
A német Fraunhofer intézet által végzett tanulmány szerint ugyanis repülés közben a szárazság és az alacsony nyomás kombinációja harminc százalékkal csökkenti az emberi ízlelőbimbók érzékenységét mind az édes, mind a sós ízeket tekintve.
A légitársaságokat viszont nem feltétlenül az ételek íze érdekli, sokkal inkább az élelmiszerek biztonsága. Mivel egyszerre nagy mennyiséget szállítanak, ezért nem engedhetik meg magunknak, hogy ne adj' isten, nem megfelelő dolgok kerülnek a csomagba.
A biztonságon túl egyes élelmiszerek pedig egyszerűen nem bírják a főzési folyamatot a levegőben. Gyakorlatilag az összes ételhez hasonlóan a tésztát is közvetlenül a tálalás előtt újramelegítik, ami azt jelenti, hogy mire eljut az utashoz, valószínűleg már szétfő. Fölösleges tehát abban reménykedni, hogy az olasz éttermeket idéző állapotban al dente kerül elénk.
Ráadásul, ha a szósz és a tészta aránya nem megfelelő, messze nem lesz ízletes a fogás.
Szakértők szerint a tészták vagy más, szénhidrát tartalmú ételek nem a legjobb opciók azoknak, akik egészséges finomságokban gondolkodnak odafent, netán azt remélik, hogy "éberen" érkeznek meg az úti céljukra.
Ha sok szénhidrátot, például szószokkal készült tésztát, kenyeret, muffint vagy süteményt eszünk, letargikusnak, nyűgösnek és kevésbé telítettnek érezzük magunkat utána. A vércukorszint előbb megugrik, majd leesik, ami negatívan befolyásolja a közérzetet.
Mit érdemes akkor rendelni a fedélzeten?
A legjobb megoldás az, ha lemondunk a repülőgépes ételekről, és inkább saját magunk készítünk valamit utazás előtt, aztán elcsomagoljuk. A rágcsálnivalók közül a popcorn, a fehérjeszeletek és a gyümölcsök, no meg a szendvicsek csomagolása például egészen egyszerű.
Ha esetleg eddig nem gondolkodtál el ezen, itt eláruljuk, miért vannak fehérre festve a repülőgépek, itt pedig azt, hogy miért a bal oldalon kell beszállni a gépbe.
(Forrás: Travel and Leisure, fotók: Getty Images, Unsplash)
szakértők | repülés | nem szabad | fedélzet | repülőgép
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!