A repüléshez történő ruhaválasztás nem mindig sima ügy, különösen, ha figyelembe veszünk olyan tényezőket, mint a kényelem, a stílus és hogy esetleg kitiltanak-e a repülőgép fedélzetéről. Merthogy utóbbi is megeshet.
A crop topok viselésétől kezdve a túl sok, szabadon hagyott testfelület mutogatásáig, az elmúlt években jó néhány utasnak tagadták már meg a fedélzetre lépést a nem megfelelő öltözék miatt.
Bár egy esetlegesen túl szűk ruha miatt megtörténhet hasonló, a 33 éve légiutas-kísérőként dolgozó Mary Jo Manzanares további okokat is ismertetett.
Elmagyarázta például, hogy egy ártalmatlannak tűnő beszólás vagy egy pólón lévő szlogen könnyen utasok közt kialakuló vitákhoz vezethet. "Amikor több ezer méter magasra emelkedsz, bármikor előfordulhat, hogy az utasok beszélgetnek, vagy viccelődnek, netán nem helyénvaló megjegyzéseket tesznek egymásnak, és ha ehhez hozzáadunk még egy kis alkoholt, máris soron kívüli leszállás lehet a vége. És ezt senki sem akarja" – mondja.
A légikísérőknek jogukban áll megakadályozni az utas fedélzetre lépését és ezt gyakran meg is teszik olyanok esetében, akik nem úgy vannak öltözve, ahogy ők azt elfogadhatónak tartanák. "Ezek közé tartozik, ha valaki csúnya szavakkal vagy sértő logókkal ellátott pólót visel – ilyenkor mindig megkérjük az utast, hogy vegye le vagy takarja el, mielőtt felszáll" – folytatja.
Más ruhadarabok, például bikini, fürdőruha, futballmez és politikai üzeneteket tartalmazó trikó esetében az utasokat valószínűleg szintén nem engedik felszállni,
illetve még ide tartozik, hogy a trópusi vagy hasonlóan forró célállomásra utazókat is "szerényebb" öltözködésre biztatja Mary Jo Manzanares.
Biztonsági okokból egyébként számos más öltözködési szabályt és iránymutatást is bevezettek már a légitársaságok, többek között azt kérik az utasoktól, hogy a repülés ideje alatt ne vegyék le a cipőjüket. Baleset esetén ugyanis lábsérülést szenvedhetnek, ha megpróbálják elhagyni a gépet. A magas sarkú cipők pedig kilyukaszthatják a csúszdákat vagy a mentőcsónakokat, abban az amúgy eléggé valószínűtlen esetben, ha szükség van rájuk.
A legtöbben nem szeretünk felhajtást csinálni a repülőn, és hogy ez ne is következzék be, egy ismert utazási szakértő elárulta azokat a gyakori eseteket, amelyekkel könnyen felbosszanthatjuk a többi utast és a légikísérőket.
(Forrás: The Sun, fotók: Getty Images)
tuha | repülés | kitiltás | viselés | légiutas-kísérő
Jön az a különleges fesztivál, amelyen minden ízében megélheted a Márton-napi hagyományokat
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!