Amikor az utasok kézipoggyásszal szállnak fel a gépre, a csomagjukat a fej feletti szekrénybe vagy az előttük lévő ülés alá szokták tenni. Ha a tároló látszólag tele van, általában az a tanács érkezik a személyzettől, hogy ne zárják le. Nem véletlenül.
Rosie Panter utazási szakértő elmondta,
hogy jelentősen lelassítja a beszállási folyamatot, ha az utasok állandóan nyitogatják a szekrényeket, hogy aztán helyet találjanak benne a holmijuknak.
– Még ha a tárolószekrény a gyakorlatlan szem számára telinek is tűnik, inkább hagyjuk nyitva, mert lehet, hogy jut még hely valami apró vagy nagyobb dolognak. A személyzet ellenőrzi és a felszállás előtt biztonságosan lezárja. Az utaskísérők mesterei annak, hogy több csomagot kis helyen is el tudjanak pakolni, ezért az utasoknak mindig nyitva kell hagyniuk a fej feletti tárolót. A hely maximalizálása érdekében inkább az előttük lévő ülés alá érdemes letenniük a kisebb csomagjaikat.
Az utaskísérők arról is gondoskodnak, hogy ezek a kabinok zárva legyenek, mert ha ez nem történik meg, a csomagok kieshetnek, az utasok vagy a személyzet tagjai pedig megsérülhetnek.
Az utasoknak pedig arról is meg kell győződniük még a beszállás előtt, hogy a fejük fölé tudják-e emelni a kézipoggyászukat. A légikísérők ebben nem tudnak segíteni, ezért mindenkinek magának kell feltennie a csomagját a szekrénybe.
Nem vitás, a légiutas-kísérőknek nehéz dolguk van. Mindenben segítenek a fedélzeten az italok és ételek felszolgálásától kezdve az ideges utasok megnyugtatásáig, plusz vészhelyzetben megmenthetik az életünket. Más szóval, tudnak egy-két kulisszatitkot – és ez magában foglalja azt is, hogy mi az, amit soha, de soha ne együnk vagy igyunk repülés közben.
(Forrás: Express, fotók: Getty Images)
tároló | szekrény | repülés | repülőgép | légiutas-kísérők
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!