Jövő nyártól csökkentik azt a bizonyos ökológiai lábnyomot.
Az Air France és a Shell közös tervei szerint 2020. június 1-től fenntartható üzemanyagot használnak a San Francisco-i nemzetközi repülőtérről induló járatok esetében. A különleges üzemanyag-keveréket hagyományos és környezetbarát hajtóanyagok keverésével hozzák létre.
Az Air France, Shell és World Energy közöt létrejött együttműködés remekül megmutatja az iparág jövőbeli igényét egy széleskörűen alkalmazható, megfelelő utánpótlással biztosított, fenntartható légiüzemanyag iránt. A környezetbarát üzemanyag étkezésre alkalmatlan hulladék olajokból és zsírokból készül. A hajtóanyag megfelel a szakértők által felállított fenntarthatósági standardoknak, és megfelelően szállítható a repülőtér meglévő rendszerében.
A légitársaság becslése szerint az intézkedés tizenhat hónap alatt mintegy hatezer tonna szén-dioxidtól óvja majd meg a légkört.
Az Air France régóta támogatja a fenntartható üzemanyagot termelő szektor megalkotását, 2014-től dolgozik a feltalálókkal, tekintélyes összegeket fektetve kutatásokba. Nem csoda hát, hogy elsők közt alkalmaznak hasonló üzemanyagot a személyszállításban.
"A környezetbarát üzemanyagok kulcsszerepet játszanak fenntarthatósági törekvéseinkben, hiszen konkrét választ adnak korunk természetvédelmi problémáira. A kaliforniai kezdeményezés remekül példázza, hogy az állami intézkedések mennyire ösztönzően hatnak a helyi iparra, ha megteremtik a légitársaságok számára lehetőséget, hogy érdemben cselekedjenek. Közösségként kell tekintsünk a hasonló lépésekre, és ösztönözni azokat a világ minden táján" – mondta Anne Rigail, az Air France vezérigazgatója.
Ez is érdekelhet:
(Fotók: Getty Images, Unsplash)
repülés | üzemanyag | air france | lábnyom | shell | ökológiai
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!