Close
Fangio és Moss is versenyzett ezzel a Ferrarival

Fangio és Moss is versenyzett ezzel a Ferrarival

Egy négydarabos széria utolsó gazda nélküli példánya ez a szépség.

A 1956-os szezonra a Scuderia Ferrari ismét tizenkét hengeres versenyautót épített: a 290 MM 3,6 literes motorja 320 lóerős teljesítményt adott le, ez 280 km/h sebességre tudta gyorsítani a kocsit. Négy darabot gyártottak belőle, a képeken látható kocsi az utolsó, negyedik példány.

Az ’56-os Mille Miglián debütált még 860 Monza specifikációban, második lett Peter Collins és Louis Klemantaski vezetésével, majd még abban az évben negyedik helyen futott be a Targa Florión, utána Juan Manuel Fangio is versenyzett vele a Svéd Nagydíjon. 1957-ben frissítették 290 MM-re, Sir Stirling Moss már így győzött vele az az évi Bahamas Speed Weeksen, de utána is több versenyen részt vett az autó.

December elején árverezték el a motorsport-történelem e darabkáját. Az összeget nem merjük megtippelni, bár viszonyítási alap van: három éve, szintén az RM Sotheby’s aukcióján Fangio Ferrari 290 MM-je nyolcmilliárd forintnyi dollárért kelt el.

Ez is érdekelhet:


(Forrás: RM Sotheby’s)

Itt a Roadster legújabb, negyedik száma!
Ismét egy magazin azoknak, akik szerint nem arra születtünk, hogy a négy fal között üljünk, akik szerint az élet olyasmi, amit nagykanállal kell fogyasztani és amiből sosem lehet elég. 170 oldalnyi friss, színes és energiával teli kontent felfedezőknek, kalandoroknak, inspirációt keresőknek mindarról, ami miatt érdemes nekivágni a világnak. Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.
Close

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom