Fangio és Moss is versenyzett ezzel a Ferrarival

Egy négydarabos széria utolsó gazda nélküli példánya ez a szépség.

A 1956-os szezonra a Scuderia Ferrari ismét tizenkét hengeres versenyautót épített: a 290 MM 3,6 literes motorja 320 lóerős teljesítményt adott le, ez 280 km/h sebességre tudta gyorsítani a kocsit. Négy darabot gyártottak belőle, a képeken látható kocsi az utolsó, negyedik példány.

Az ’56-os Mille Miglián debütált még 860 Monza specifikációban, második lett Peter Collins és Louis Klemantaski vezetésével, majd még abban az évben negyedik helyen futott be a Targa Florión, utána Juan Manuel Fangio is versenyzett vele a Svéd Nagydíjon. 1957-ben frissítették 290 MM-re, Sir Stirling Moss már így győzött vele az az évi Bahamas Speed Weeksen, de utána is több versenyen részt vett az autó.

December elején árverezték el a motorsport-történelem e darabkáját. Az összeget nem merjük megtippelni, bár viszonyítási alap van: három éve, szintén az RM Sotheby’s aukcióján Fangio Ferrari 290 MM-je nyolcmilliárd forintnyi dollárért kelt el.

Ez is érdekelhet:

Árverésre bocsátják az autótörténelem legszebb kapszuláját

Az Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale helye biztos az álomautó-listánkon.


(Forrás: RM Sotheby’s)

oldtimer | aukció | rm sotheby's | versenyautó | Ferrari

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom