Limitált szériás modellnek készült az 599 GTB nyitott tetős változata, amely már új korában is sokkal többe került a kupénál, most pedig egy vagyont ér.
A kevesebb több tökéletes bizonyítéka a Ferrari 599 SA Aperta, amelyet 2010-ben a párizsi autószalonon mutattak be. A tizenkét hengeres túrakocsi tető nélküli változata kétszer annyiba került, mint a sorozatgyártású 599 GTB, ma pedig, amikor ez a gyönyörű példánya eladósorba került, már tízszeresét éri a jóval gyakoribb kupénak.
Az olasz "nyitott" után Aperta névre keresztelt modell eleve limitált szériának készült, csak nyolcvan darabot építettek belőle a Ferrari leghűségesebb ügyfeleinek, és már jóval azelőtt elfogyott minden példánya, hogy bemutatták volna.
Az eredeti 599-hez hasonlóan a nyitott tetős változat formáját is a Pininfarina stúdió tervezte.
A Pininfarina 1952 óta számtalan gyönyörű sportautót alkotott már a Ferrarinak,
és ezt a modellt a karosszériaépítő cég 80-adik évfordulójára szánták, innen a limitált széria példányszáma. A nevében az SA pedig Sergio Pininfarina és fia nevének rövidítése, Andrea két évvel korábban egy robogóbalesetben vesztette életét.
Az 599 SA Aperta nem egyszerűen egy tető nélküli Ferrari,
más téren is jóval többet kínál a szériamodellnél. Az eredetileg az Enzo számára fejlesztett hatliteres V12-es motorja a kiélezett 599 GTO-ból származik, 670 lóerőre és 620 Nm-re képes, amivel 3,6 másodperc alatt gyorsul százra, és 325 km/h-val száguldhat.
A kormánykeréken lévő manettinóval állítható elektronika és a Brembo fékrendszer is az 599 GTO-ból érkezett,
akárcsak a tizenkét hengeres motor páratlan hangját szabadjára engedő kipufogórendszer. A 20 colos kerekekkel, az egyedi karosszériaelemekkel és a laposabb szélvédőjével az SA Aperta még felszerelt vászontetővel is különleges látványt nyújt.
A képeken látható példány a fekete fényezésével és a bézs belsővel rendkívül stílusos lett, az opciók közül a sárga féknyergeket, a szénszálas sportüléseket és a szintén karbon keménytetőt rendelték meg hozzá. A L’Art de L’Automobile által kínált példány szinte új, még csak 2800 kilométert mentek vele, ennek megfelelően 1 290 000 euróért kínálják, ami 465 millió forintnak felel meg.
Az ára pedig ennél már csak feljebb fog menni.
Egyedi paripák
Az évtizedek során számtalan limitált szériás Ferrari készült, és néhány egyedi példányt egyenesen a Fiat legendás vezére, Gianni Agnelli rendelt, a gyűjteményéből nemrég nyitottak kiállítást a modenai Ferrari-múzeumban, amelyet virtuálisan is megnézhetsz. Az egyik leghíresebb egyedi Ferrarit pedig "kenyeresfurgonnak" hívják, a formáját látva megérted, miért.
ferrari 599 sa aperta | Ferrari | limitált széria | pininfarina | limitált kiadás | ferrari 599
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!