Limitált szériás modellnek készült az 599 GTB nyitott tetős változata, amely már új korában is sokkal többe került a kupénál, most pedig egy vagyont ér.
A kevesebb több tökéletes bizonyítéka a Ferrari 599 SA Aperta, amelyet 2010-ben a párizsi autószalonon mutattak be. A tizenkét hengeres túrakocsi tető nélküli változata kétszer annyiba került, mint a sorozatgyártású 599 GTB, ma pedig, amikor ez a gyönyörű példánya eladósorba került, már tízszeresét éri a jóval gyakoribb kupénak.
Az olasz "nyitott" után Aperta névre keresztelt modell eleve limitált szériának készült, csak nyolcvan darabot építettek belőle a Ferrari leghűségesebb ügyfeleinek, és már jóval azelőtt elfogyott minden példánya, hogy bemutatták volna.
Az eredeti 599-hez hasonlóan a nyitott tetős változat formáját is a Pininfarina stúdió tervezte.
A Pininfarina 1952 óta számtalan gyönyörű sportautót alkotott már a Ferrarinak,
és ezt a modellt a karosszériaépítő cég 80-adik évfordulójára szánták, innen a limitált széria példányszáma. A nevében az SA pedig Sergio Pininfarina és fia nevének rövidítése, Andrea két évvel korábban egy robogóbalesetben vesztette életét.
Az 599 SA Aperta nem egyszerűen egy tető nélküli Ferrari,
más téren is jóval többet kínál a szériamodellnél. Az eredetileg az Enzo számára fejlesztett hatliteres V12-es motorja a kiélezett 599 GTO-ból származik, 670 lóerőre és 620 Nm-re képes, amivel 3,6 másodperc alatt gyorsul százra, és 325 km/h-val száguldhat.
A kormánykeréken lévő manettinóval állítható elektronika és a Brembo fékrendszer is az 599 GTO-ból érkezett,
akárcsak a tizenkét hengeres motor páratlan hangját szabadjára engedő kipufogórendszer. A 20 colos kerekekkel, az egyedi karosszériaelemekkel és a laposabb szélvédőjével az SA Aperta még felszerelt vászontetővel is különleges látványt nyújt.
A képeken látható példány a fekete fényezésével és a bézs belsővel rendkívül stílusos lett, az opciók közül a sárga féknyergeket, a szénszálas sportüléseket és a szintén karbon keménytetőt rendelték meg hozzá. A L’Art de L’Automobile által kínált példány szinte új, még csak 2800 kilométert mentek vele, ennek megfelelően 1 290 000 euróért kínálják, ami 465 millió forintnak felel meg.
Az ára pedig ennél már csak feljebb fog menni.
Egyedi paripák
Az évtizedek során számtalan limitált szériás Ferrari készült, és néhány egyedi példányt egyenesen a Fiat legendás vezére, Gianni Agnelli rendelt, a gyűjteményéből nemrég nyitottak kiállítást a modenai Ferrari-múzeumban, amelyet virtuálisan is megnézhetsz. Az egyik leghíresebb egyedi Ferrarit pedig "kenyeresfurgonnak" hívják, a formáját látva megérted, miért.
pininfarina | limitált széria | Ferrari | limitált kiadás | ferrari 599 | ferrari 599 sa aperta
Mikrobiom és wellbeing, avagy ez lehet az új szupererőd
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!