Az autógyártók által kínált nemes bőröknél is lehet különlegesebbet kérni, ezt a Ferrarit például az Ermenegildo Zegna által készített finom gyapjúval kárpitozták.
A divattudatos tehetősek számára egy különleges autó az öltözékük felső rétege. Legyen szó egyedi festésű klasszikus autóról vagy extrémen átalakított sportkocsiról, ezek az autók éppen annyira hirdetik a tulajdonosuk divat iránti elkötelezettségét, mint amennyire feltűnnek a forgalomban. Elég csak tenni egy sétát Beverly Hillsben a Rodeo Drive-on, ami egyfajta kifutóként szolgál az extravagáns járművek és tulajdonosaik számára, a háttérben pedig elegáns divatüzletek sora kínálja az önkifejezés végtelen lehetőségét. Az itt elérhető bejáratott nemzetközi divatmárkák közül az egyik legismertebb az Ermenegildo Zegna nevet viseli.
Az anyagok minőségéről és a ruhák finom szabásáról világszerte ismert Ermenegildo Zegna cégcsoportjához tartozik a Thom Browne márka is, valamint egy olyan részleg, amely más prémiummárkák számára gyárt luxustextileket. Az Ermenegildo Zegna elismerten nagy tapasztalatra tett szert a legfinomabb gyapjú és bőr kiválasztásában, ezért kézenfekvőnek tűnt, hogy a nyolcvanas évek elején együttműködjenek a Ferrarival egy különleges limitált szériás modell kárpitozásában.
Bizony, a képeken látható meglehetősen ritka és tagadhatatlanul ízléses 512 BBi a Zegna által szabott belsőt visel.
Míg manapság jellemzően a bőrből készült belső tereket tartják a legkiválóbb választásnak a luxusautók számára, addig a karosszériaépítők
a hőskorban az olyan finom anyagokat részesítették előnyben, mint a gyapjú, a kasmír és még a selyem is.
A bőrt pedig a sofőröknek szánták, ugyanis tartósabb és könnyebben tisztíthatóbb volt. A későbbiekben éppen ezért a praktikus tulajdonságáért vette át a kárpitozás szerepét a drágább modellekben is, de ahhoz előbb kivételes minőségű, igényes tapintású alapanyagokra volt szükség.
Az 1910-ben alapított, és ma is a Zegna család által működtetett Ermenegildo Zegna
a kezdetektől fogva a világ legjobb gyapjújának beszerzésére tette a hangsúlyt.
A család ezt végül Ausztráliában találta meg, a hosszú szálú merinógyapjú ráadásul meglehetősen tartós és kényelmes viseletnek is számít. 1963-ban a Zegna még versenyt is indított a legfinomabb gyapjú gazdájának díjazására. Az Extrafine Wool megnevezést a 19,5 mikronnál kisebb finomságú szálakra használták, és az előállított gyapjúnak mindössze a 15 százaléka felelt meg ennek a minősítésnek.
A képeken látható 1983-as Ferrari 512 BBi az egyike annak a 27 példánynak, amelyet az Ermenegildo Zegna kárpitjával gyártottak.
A rendkívül puha, a krémszínű bőrrel kiváló összhangot alkotó gyapjúbetétek az üléseken kívül az ajtóbelsőkön és a tetőkárpiton is megtalálhatók. A Zegna akkoriban széles választékban kínálta a kárpitokat, míg a bőrt krémszínű helyett barna vagy szürke árnyalatban is lehetett rendelni. A kontrasztos színekkel pedig tovább lehetett bővíteni a személyre szabási lehetőségeket.
A Ferrari a műszaki tartalmat is továbbfejlesztette, 1981-ben az 512 Berlinetta Boxer tizenkét hengeres motorja befecskendezést kapott, amivel még gyorsabb lehetett a stílusos sportkocsi:
a százas tempót öt másodpercen belül érte el, a végsebessége 280 km/óra volt.
1984-ig, amikor az utódjának szánt Testarossa megjelent, épp csak több mint ezer példányt gyártottak belőle, amivel a gyűjtők egyik keresett darabja lett. A képeken látható autó közel negyven éves, de még csak 33 600 kilométer van benne, a különleges kárpitozáson kívül ez is indokolja a 349 ezer dolláros árát az RM Sotheby’s azonnal elvihető kínálatában.
Napjainkra sem tűntek el teljesen a különleges kárpitozású autók, az Ermenegildo Zegna manapság a Ferrari testvérmárkájával, a Maseratival dolgozik együtt. Érdekesség a modenai autógyártó kínálatában
a Zegna által készített szőtt bőrkárpit, a Pelletessuta,
amit azoknak a vásárlóknak kínálnak, akik nagyra értékelik a stílust, de nem elégszenek meg a hagyományos megoldásokkal. A fenti képeken látható 512 BBi pedig máig az időtlen dizájn és az egyedi stílus találkozásának számít, amit a Ferrari rajongóin kívül a divat iránt érdeklődők is nagyra értékelhetnek.
Ferrari és Zegna
A Maserati a dizájnon kívül nagy hangsúlyt fektet a modelljei kárpitozására, az olasz stílust és ízlést hangsúlyozó berendezést pedig a legújabb típusa, a Grecale is magáénak mondhatja. Az 512 BBi-nek pedig nemrég mutattuk meg egy híres példányát, az ezüstszínű Ferrarit annak idején Jean-Paul Belmondo hajtotta.
nagy sztori | Ferrari | gyapjú | ferrari bb 512i | Ermenegildo Zegna
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!