Nem elég, hogy bivalyerős motorokat kaptak a Ferrari Icona sorozatának Monza SP1 és SP2 névre keresztelt darabjai, hanem végletekig letisztult formájuk is kivételesnek mondható.
A két vadiúj típus a márka 1948-as legendás modelljének, a 166 MM-nek állít emléket. Természetesen limitált kiadásban gördülnek le a szalagról az egyedi építésű, lenyűgöző formájú modellek, melyek tető nélküli, teljesen nyitott sportautók
Olaszországban barchettának, azaz kis csónaknak hívják az ilyeneket.
Kettejük közül az együléses SP1-ben értelemszerűen csupán egyvalaki, az SP2-ben viszont ketten élvezhetik a menetszelet, ami mi tagadás, hasít is rendesen, ha a járgány jóval háromszáz fölötti végsebességére gondolunk.
A további adatokat illetően az autó 4,66 méter hosszú, 1,16 méter magas, 1,5 tonna súlyú. 6,5 literes, 810 lóerős motor hajtja, százra 2,9, kétszázra 7,9 másodperc alatt gyorsul fel.
Mindezek tehát azt jelentik, hogy a Ferrari történetének legerősebb szívómotorját találjuk a gépházban.
Ha hinni lehet a gyártónak, a sofőr szinte teljesen olyan élményt kap, ha egy magányos sztrádán tövig nyomja a pedált, mintha Forma-1-es autóban ülne.
Ezt bizonyára csak fokozza a bukósisak viselésének érzése is, ami mondjuk kétszáz fölötti tempónál tető és gyakorlatilag szélvédő hiányában abszolút indokolt lehet (bár egyedi technológiával a építettek a műszerfalba egy apró szélvédőt, de ez nem tűnik túl hatékonynak).
Azt viszont nem tudni, hogy a háromküllős sportkormánnyal és egészen különleges váltóval felszerelt limitált széria pontosan hány legyártandó autót jelent.
Ez is érdekelhet:
(Fotók: Deezen)
nyitott | Formula 1 | Ferrari | sportkocsi | autó | Icona széria
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!