Változik a Finnair alaptarifája, és vele a csomagszabályok is módosulnak.
Június 1-től a légitársaság az Európán belüli járatain Superlight tarifát vezet be, amely a korábbi Economy Light kategóriát váltja fel. Az utasok ezzel a jeggyel csak egy 40x30x15 centis, kis kézipoggyászt vihetnek fel a gépre, amely elfér az előttük lévő ülés alatti lábtérbe, és ebbe keretbe a repülőtéren vásárolt cikkek is beleszámítanak.
A normál méretű (55x40x23 centis) kézipoggyászt az utasok a repülőjegy-vásárláskor plusz díj ellenében adhatják hozzá az alaptarifához, kivéve, ha Finnair Plus törzsutastagsággal rendelkeznek, mert akkor ingyen vihetnek fel egy normál méretű kézipoggyászt is a kis csomag mellett.
Ezzel párhuzamosan a repülőtereken fokozzák a kézipoggyászok ellenőrzését, és a kereten felüli csomagokra plusz díjat kell fizetni, azokat a raktérben helyezik el.
A változtatást a finn légitársaság azzal indokolja, hogy a túl nagy mennyiségű kézipoggyász sok késést okozott a beszállításnál, a módosítások viszont hozzájárulnak a hatékonyabb működéshez, a pontosabb repülőtéri indulásokhoz és az utazási extrák kínálatának fejlesztéséhez.
A hosszú távú útvonalakon továbbra is elérhetők a normál kézipoggyászt tartalmazó Light jegyek, és az európai járatokon is megmaradnak a feladott- és kézipoggyászt tartalmazó Classic jegytípusok, ugyanakkor az üzleti osztályon is változások várhatók.
Jelenleg az itt utazók két darab kézipoggyászt (55x40x23 centi) és egy kisebb táskát (40x30x15 centi) vihetnek magukkal, amelyek együttes tömege legfeljebb tíz kilogramm lehet, emellett két darab csomagot adhatnak fel.
Június 1-jétől azonban a Business Light jeggyel utazóknál egy kézipoggyász és egy kisebb táska lehet, feladott poggyász nem, míg a Business Classic és Flex jegyeken ugyanez a kézipoggyász és egy darab feladott poggyász megengedett. Emellett csak további felár ellenében szállítják majd a különleges csomagokat, például a golftáskát és a sífelszerelést.
Ha szeretnéd gördülékenyebbá tenni a csomagolást, ez a profi ellenőrzőlista és ez a néhány tipp megkönnyíti a dolgod.
(Forrás: Airportal, képek: Getty Images, Unsplash)
jegyek | csomag | kézipoggyász | jegyár | fapadosIstenekkel és hősökkel léphetünk be egy különleges univerzumba júniusban Budapesten
Drónok csapódtak az M3-as autópályára, lezárták a szakaszt a nyomozók

Itt a nyár, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 12. száma. Mit találunk benne? Mutatunk pár remek helyet Sydneyben, egy helyi segítségével felfedezzük Torinót, kipróbáljuk milyen az egyik legújabb bringás trend, a gravelezés, és leteszteljük a Mazda CX 60-asát. Leülünk beszélgetni a Lissoni vezető építészével, bejárjuk az újjászületés előtt álló Gellértet, kifaggatunk egy portugál borászt, Daniel Niepoortot, és leültetünk egy asztalhoz öt izgalmas egyéniséget. Interjúzunk Alessanadro Gaultieri parfümkészítővel, akit a szakma legveszélyesebb orrának tartanak, ukulelézett nekünk Wolfgang Puck egyik közeli munkatársa, Tetsu Yahagi, és bejárjuk Ahn Tuan és társai legújabb, frissen megnyitott budapesti éttermeit. Kiderítjük, képes lehet-e a ChatGPT megírni a következő bestsellert, megnézünk közelről öt lélegzetelállító hotelt, és bemutatjuk a skandináv dizájn állócsillagait is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!