Kiszámolták, ennyiért kerülhetjük meg a földet fapadosokkal Budapestről

Akár bő két hét alatt is teljesíthető a gigatúra.

Miután a Wizz Air új úti célt jelentett be, az Independent nemcsak annak nézett utána, hogy mennyiért juthatunk el Európából a dél-ázsiai szigetre, hanem azt is kiszámolta a március 14-én talált árakkal, hogy milyen mélyen kell a zsebünkbe nyúlnunk, ha tovább is mennénk, és világ körüli utat tennénk május végén – június elején az Egyesült Arab Emírségek, Srí Lanka, Malajzia, Indonézia, Ausztrália, az Egyesült Államok és Kanada érintésével.

A magazin arra is felhívja a figyelmet, hogy a fapados járatokra csak egy kis kézipoggyászt vihetünk fel díjmentesen, melynek súlya a legszigorúbb légitársaságoknál maximum hét kilogramm lehet, emellett külön foglalások esetén nem tehetünk semmit, ha lekéssük a csatlakozást – bár, mint írják, ez a Kanadát érintő szakaszokon nem fordulhat elő.

A legtöbb szakaszon keskenytörzsű Boeing 737-essel és Airbus A320-assal utazunk,

kivéve a leghosszabb, nyolcezer-nyolcszáz kilométeres utat, melyet a JetStar Boeing 787 Dreamlinerének fedélzetén tehetünk meg Sydneytől Honoluluig, valamint a Halifax és Glasgow közötti utat, melyen a WestJet Boeing 737 Max-e repít át.

Az elképzelt utazás ugyan május 31-én indul a londoni Stanstedről reggel 6 órakor a Ryanairrel húsz fontért (körülbelül nyolcezer-nyolcszáz forint), és 9:20-kor ér Budapestre, mi ráérünk csatlakozni június 1-én is a magyar fővárosban, ahonnan 13:10-kor indul a gép Abu-Dzabiba. Az emírségek fővárosába 20:45-re érkezünk meg, a jegy huszonháromezer forintba kerül. Innen június 3-án 13:25-kor indulhatunk tovább a Sri Lanka-i Mattalába 349 dirhamért, vagyis körülbelül harminckétezer forintért.

A 20:05-ös érkezés után még eltölthetünk itt egy estét, mielőtt másnap tovább indulnánk Colombóba, ahonnan június 4-én 22:55-kor kell felszállnunk a Kuala Lumpurba tartó AirAsia gépre, miután megvettük utazásunk eddigi legdrágább repülőjegyét ötvenegyezer-ötszáz forintért.

Eddig körülbelül százhatezer forintot költöttünk az utazásra.

Miután június 5-én hajnali 5 óra 10 perckor megérkeztünk, már indulunk is tovább 10:25-kor Balira szintén az Air Asiával hetvenhét dollárért, vagyis nagyjából huszonhatezer forintért. 13:30-ra meg is érkezünk, és szusszanhatunk is egyet, ugyanis a JetStar melbourne-i járata csak június 6-án 12:45-kor indul. Az 1 millió 974 ezer indonéz rúpiás jegy mindössze mintegy negyvenhétezer forintnak felel meg, és 20:05-kor már Victoria állam fővárosában kortyolhatjuk a koktélunkat.

Az úti költséget illetően eddig körülbelül száznyolcvanezer forintnál járunk.

Melbourne-ben igazán rugalmasan lehetünk, mert igen gyakran indulnak innen repülők Sydney-be. Június 7-én reggel 6 és 20:15 között nem kevesebb, mint tizenhárom JetStar járat közül választhatunk 7:25 és 21:40 közötti érkezéssel negyvenkilenc ausztrál dollárért, vagyis mintegy tizenkétezer forintért. Ha nem a Tullamarine-ról, hanem az Avalonról indulunk, öt ausztrál dollárt (mintegy ezerkétszáz forintot) spórolhatunk, de csak öt indulási időpont közül választhatunk.

Sydneyben sem kell kapkodnunk, mert innen csak június 9-én 16:30-kor indulunk Honoluluba, ahová reggel 6 órakor érkezünk meg (két nappal később). A jegy 329 ausztrál dollárba (nagyjából nyolcvanezer forintba) kerül.

Innen június 11-én 22:25-kor szállhatunk fel, hogy Vancouveren keresztül Torontóba érkezzünk

a WestJettel, 291 dollárért (kilencvennyolcezer forintért). Vancouverbe másnap reggel 7:12-kor érünk oda. Ez az útvonal a Kiwi online utazási irodánál is elérhető százhatvan fontért (körülbelül hetvenegyezer forintért) egy extra megállóval Edmontonban.

Június 12-én indulunk Vancouverből 9 órakor, Torontóba 16:34-kor érkezünk, majd itt június 14-én 17:15-kor szállhatunk fel a Halifaxon keresztül Glasgow-ba közlekedő WestJet gépre, amely 8:08-kor érkezik meg. A jegy ára 154 font (hatvannyolcezer forint).

Június 15-én 15:30-kor Glasgow-ból a londoni Stanstedre repülhetünk az easyJet-tel huszonkét fontért (körülbelül tízezer forintért). 16:50-re érkezünk meg. Innen 18 órakor már indulhatunk is tovább a Ryanairrel Budapestre 21:20-as érkezéssel, harminchét fontért (tizenhatezer forint), vagy felszállhatunk másnap délelőtt 10:15-kor az easyJet gépére a londoni Gatwicken huszonöt fontért (tizenegyezer-ötszáz forintért). Ez a gép 10:15-kor indul és 13:45-kor érkezik meg.

A repülőjegyek összköltsége így körülbelül négyzázhatvanezer forint.

Ha olcsó, hosszútávú repülőjegyekre vadászol, akkor érdemes körülnézned ennél és ennél a légitársaságnál is.

(Forrás: independent.co.uk, képek: Unsplash)