Vajon ki tudnak majd nyitni a francia sípályák?

A lejtőkön is beütött a rezsiválság.

Mint Anne Marty, a Domaines Skiables de France (DSF) szakszervezet alelnöke és a számos üdülőhelyet üzemeltető Altiservice vezérigazgató-helyettese elmondta, a francia síterepek áramszámlája nyolcszorosára nőhet jövőre. Különösen magas árakkal nézhetnek szembe azok, akiknek januárban jár le a szerződésük. A Saint-Lary-ben és Font-Romeu-ban található Altiservice üdülőhelyeken a legrosszabb esetben 2 millióról 15 millió euróra emelkedhetnek a villanyköltségek.

A Vercors-hegységben található Villard-de-Lans pálya a dolgok jelenlegi állása szerint nem fog tudni kinyitni, miután a villanyszámla a forgalom 20-25 százalékát tenné ki, szemben a jelenlegi 5 százalékkal, ezt pedig nem fogják tudni kifizetni.

A tulajdonosok állami támogatást szeretnének kérni az üzemeltetéshez, amelyben más, energiaigényes vállalkozások részesülnek, és van, aki amellett érvel, hogy a felvonó is tömegközlekedési eszköz, ezért felelősséggel tartoznak a köznek és kötelesek kinyitni.

A terepek ugyanakkor spórolni is kényszerülnek, ami megmutatkozhat például abban, hogy a lejtőket a csúcsidőn kívül kettő helyett egy felvonó szolgálja ki vagy

a felvonók sebessége a másodpercenkénti hat méterről négy méterre (22 kilométer/óráról 15-re) csökken.

Minden bizonnyal emelkedni fog a síüdülések ára is, miután a többletköltségek egy részét elkerülhetetlenül az utazókra hárítják.

Most érezhetik igazán a megújuló energia előnyeit azok a síterepek, amelyek ebbe fektettek, a Serre Chevalier például az első sípálya a világon, amely vízenergia, napelemek és kis szélturbinák segítségével részben önellátó: a teljes fogyasztás harminc százalékát biztosítják ezek a források a sífelvonók üzemelésétől kezdve a géptermek energiaellátásán át a hókészítő rendszerekig. Itt már kísérleteztek is a felvonók sebességének csökkentésével, amit a használók hetven százaléka helyeselt.

Eddig ezek voltak a legmegfizethetőbb síterepek Európában, ezek pedig talán a legszokatlanabbak.

(Forrás: Euronews, képek: Getty Images, Unsplash)

rezsi | franciaország | áram | | sípálya | téli sport

FOLYTASD EZZEL

Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva

Sulciová Silvia interjú

Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom