Close
Tesla-rivális, új csúcs-BMW és földgázos hibrid is bemutatkozott a genfi autószalonon

Tesla-rivális, új csúcs-BMW és földgázos hibrid is bemutatkozott a genfi autószalonon

Örömteli, hogy a környezetbarátabb hibrid és villanyautók tömege mellett igazán vágykeltő, és szép autós jövőt ígérő modellek is megjelentek a Genfi Nemzetközi Motor Show-n. Íme, néhány közülük.

Mercedes-AMG GT 4-door Coupé

A Mercedes-AMG GT-be – persze az árán kívül – nagyjából egy ponton lehetett belekötni: hogy családi autónak alkalmatlan.

Persze ez a kákán a csomó, mert egy kétüléses roadstertől vagy sportkupétól ez olyan elvárás, mint hogy nyírja le otthon a füvet, de csak miután kivitte a szemetet. Ahogyan azonban a Porsche Panamera példája remekül bizonyítja, egy zsigerien sportos autóból is szívesen vesznek az emberek két üléssoros kupélimuzint. Nekik készült a 4-door Coupé, amely egyébként ötajtós.

Mesterien oldották meg, hogy az oldalajtajai ne menjenek a tökéletes forma rovására, és bár a kétüléses kupé biztosan sportosabb, még a GT 53 jelű alapváltozat gyorsulása is csak 4,5 másodperc. A csúcs, a GT 63 S biturbó V8-ast kap 639 lóerővel, és 315 km/h végsebességgel.

Az egészség mellett a család a legfontosabb, úgyhogy kérünk egyet.

Jaguar i-Pace

Nagyon leegyszerűsítve az elektromosautó-piac ma így néz ki: van a Tesla, és vannak a többiek. Ezen az aránytalanságon javít kicsit a Jag: a 400 lóerő összteljesítményű, 4,8 másodperc gyorsulású, 200 km/h végsebességű i-Pace hatótávja – a WLTP, vagyis az új, a valóságot jobban szimuláló mérési ciklus szerint – 480 kilométer.

Ez önmagában is sikergyanús, a kocsi ráadásul a legdivatosabb crossover kategóriába tartozik, miközben viseli a mai Jaguarok stílusjegyeit, bár magas oldalfalával és szűk ablakaival a BMW i3-féle „merek más lenni” iskolát is követi. A dupla érintőképernyős középkonzolt már a Range Rover Velarban is szerettük, légrugózás az i-Pace-be is kérhető, a prémium-sport-villanyautó pedig jó kombinációnak hangzik.

Ráadásul a Tesla alá árazzák – ez bizony egy fontos modell az elektromosautózás új fejezetében.

Škoda Vision X

A Vision X a márka első hibridje, erre viszont 2018-ban már csak az kapja fel a fejét, akinek ordítva mondják el, miközben alszik. Az viszont, hogy földgázzal is tankolható, mindenképp különlegesség, méghozzá nem az öncélú, hanem a hasznos fajtából. A földgázüzem ugyanis a benzinesekhez képest is kevésbé terheli a környezetet – hát még, ha egy elektromotor is segít neki.

A kocsi a kompakt crossoverek lassan túlzsúfolt kategóriájába tartozik, egy másfél literes, 130 lóerős TSI hajtja az első kerekeit, a villanymotor pedig a hátsókat, így a Vision X szükség szerint összkerekes is lehet.

Tanulmányautónak ez így, a földgázos hibriddel, az élénk fényezéssel és a szériaautóknál csak alig futurisztikusabb formával már elég jó, biztos, ami biztos, a Škoda berakott még két elektromos gördeszkát is a csomagtartóba.

BMW Concept M8 Gran Coupé

A BMW visszatérő 8-as sorozata lesz a márka csúcsmodellje, a Genfben bemutatott Concept M8 Gran Coupé pedig „a legegzotikusabb, egyszersmind legvarázslatosabb karosszériaváltozat” Adrian van Hooydonk, a BMW Csoport vezető formatervezője szerint.

Nehéz vitatkozni vele, ez a forma még területiképviselő-fehérben is ütne, nemhogy ebben a kicsit kékes, szolid cserebogármetálban, amit Saléve Vertnek hívnak. Vad, mégis elegáns, alacsony, széles, extravagáns, óriási, vesékkel és még nagyobb légbeömlőkkel a szénszál-erősítésű lökhárítóban elöl, négy kipufogóval és fekete lámpabúrákkal hátul. A vesék széle, a féknyergek, az oldalsó kopoltyúk, a könnyűfém felnik és a kipufogóvégek is aranyszínű bevonatot kapnak, ami szörnyen hangzik, de csodásan néz ki.

A BMW 8-as kupé és Gran Coupé szériaváltozata jövőre érkezik.

Hyundai Le Fil Rouge

A Hyundaijal már azoknak is illik számolniuk, akiknek korábban eszükbe sem jutott volna koreai autót venni. Szépek, jók, még egyéniséget és vezetési élményt is sikerül az autóikba építeniük – érdemes figyelni rájuk. Genfbe többek között egy Le Fil Rouge nevű tanulmányautót vittek, mi pedig fohászkodunk, hogy minél több eleme jelenjen majd meg a sorozatgyártású Hyundaiokon is.

A négyajtós kupé szinte álló helyzetben is hasítja a levegőt, a hűtőmaszkja akkora, hogy el sem fér a kocsi orrán, rá kellett simítani az első sárvédőkre is, pedig a külseje még visszafogottabb is, mint a beltere.

Négy különálló, egyedi ülés, lebegő kardánalagút, egyszerűség, tágasság és faburkolatok: tökéletes egy koncepcióautóhoz. Mi kellhet még 2018-ban? Természetesen elektromos hajtás, de nyugalom, azt is megkapta.

Ez is érdekelhet:

(Fotók: Daimler, Jaguar, Škoda, BMW, Hyundai)

Close