Miért tűnik el ez a kényelmi funkció a repülőkről?

Volt idő, amikor a hátradönthető szék meglehetősen elterjedtnek számított a gépeken. Ennek a korszaknak azonban úgy tűnik, vége.

De miért iktatják ki a gyártók egyre inkább ezt az opciót? Nem az utasok közötti konfliktusok számítanak az első számú oknak, de ezek is közrejátszhatnak.

Sokkal fontosabb szempont a költséghatékonyság: egyrészt kevesebb dolog romolhat el a széken, ami nem hátradönthető, így nem kell számolni az ellenőrzési és javítási kiadásokkal. Másrészt spórolni lehet azon is, hogy az említett funkciót nélkülöző ülőhelyek könnyebbek, így maga a gép is könnyebb lesz, ami az üzemanyagfogyasztásban is megmutatkozik.

A pehelysúlyú repülőülések manapság nem nyomnak többet tíz kilónál. Aztán ott van persze az a szempont is, hogy nem foglalja le a stewardessek kapacitását a székdöntésen összevesző utasok lenyugtatása.

A nem hátradönthető, vagyis eleve döntött ülésekkel, melyek támláját valahol a teljesen álló és a kissé döntött közé állították be gyárilag, először a fapadosoknál találkozhattunk,

tőlük azonban a többi légitársasághoz is begyűrűzött a trend.

A hosszú távú járatokon ugyanakkor várhatóan maradnak a hátradönthető ülések, az ülésgyártók pedig újabb és újabb megoldásokat próbálnak találni arra, hogy az ember elférjen a helyén. Például elvékonyítják a háttámlát, vagy úgy helyezik át, hogy ne legyen a térdek útjában.

Persze, van olyan üzleti osztály is, ahol mindez egyáltalán nem probléma.

(Forrás: CNN, képek: Unsplash, Getty Images)

hátradönthető | repülő | ülés

FOLYTASD EZZEL

Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban

Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Rendeld meg a Roadster magazin 19. számát!

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Hirdetés