Neki alighanem hihetünk.
Patrick Smith pilóta szerint sokkal gördülékenyebben menne a beszállás például egy-egy tengerentúli járatra, ha az emberek nem türelmetlenkednének (tehát nem a klasszikus fapados gépekre gondol, hanem a nagy utasszállítókra).
– Amikor jelzik, hogy indulhat a beszállás, inkább álljunk ellen a késztetésnek, hogy azonnal beálljunk a sorba. Régebben az utasok a helyükön maradtak, amíg a sorukat vagy zónájukat ki nem jelölték. Manapság, amikor érkezik az első beszállás előtti felszólítás, kétszázan nyomban felállnak és tömegbe tömörülnek, amivel elzárják az utat azok előtt, akik valóban jogosultak lennének a beszállás megkezdésére. Őket eztán arra kényszerítik, hogy szó szerint könyökölve és lökdösődve törjenek utat előre maguknak.
Erre semmi szükség nincs, így senki sem jut fel gyorsabban a gépre. Épp ellenkezőleg: tovább tart az amúgy is fárasztó folyamat – mondja a pilóta.
Sok légitársaságnál zónákat vagy csoportokat jelölnek ki az utasoknak, attól függően, hol található például az ülésük a gépen. A személyzet ezután zónánként szólítja fel az utasokat, megpróbálva rendben tartani az ügymenetet. Ha pedig néhányan akkor igyekeznek felszállni a repülőgépre, mielőtt még a kijelölt zónájukat vagy csoportjukat szólítanák, kaotikus jeleneteket okozhatnak.
Ha esetleg eddig nem gondolkodtál el ezen, itt eláruljuk, miért vannak fehérre festve a repülőgépek, itt pedig azt, hogy miért a bal oldalon kell beszállni a gépbe.
(Forrás: Express, fotók: Getty Images)
elárulta | hiba | utazás | szakértő | pilóta
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!