Neki alighanem hihetünk.
Patrick Smith pilóta szerint sokkal gördülékenyebben menne a beszállás például egy-egy tengerentúli járatra, ha az emberek nem türelmetlenkednének (tehát nem a klasszikus fapados gépekre gondol, hanem a nagy utasszállítókra).
– Amikor jelzik, hogy indulhat a beszállás, inkább álljunk ellen a késztetésnek, hogy azonnal beálljunk a sorba. Régebben az utasok a helyükön maradtak, amíg a sorukat vagy zónájukat ki nem jelölték. Manapság, amikor érkezik az első beszállás előtti felszólítás, kétszázan nyomban felállnak és tömegbe tömörülnek, amivel elzárják az utat azok előtt, akik valóban jogosultak lennének a beszállás megkezdésére. Őket eztán arra kényszerítik, hogy szó szerint könyökölve és lökdösődve törjenek utat előre maguknak.
Erre semmi szükség nincs, így senki sem jut fel gyorsabban a gépre. Épp ellenkezőleg: tovább tart az amúgy is fárasztó folyamat – mondja a pilóta.
Sok légitársaságnál zónákat vagy csoportokat jelölnek ki az utasoknak, attól függően, hol található például az ülésük a gépen. A személyzet ezután zónánként szólítja fel az utasokat, megpróbálva rendben tartani az ügymenetet. Ha pedig néhányan akkor igyekeznek felszállni a repülőgépre, mielőtt még a kijelölt zónájukat vagy csoportjukat szólítanák, kaotikus jeleneteket okozhatnak.
Ha esetleg eddig nem gondolkodtál el ezen, itt eláruljuk, miért vannak fehérre festve a repülőgépek, itt pedig azt, hogy miért a bal oldalon kell beszállni a gépbe.
(Forrás: Express, fotók: Getty Images)
szakértő | repülés | elárulta | pilóta | beszállás
Jön az a különleges fesztivál, amelyen minden ízében megélheted a Márton-napi hagyományokat
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!