Hollandia területe feleakkora sincs, mint Magyarországé, mégis képes 18-20 millió turistát vonzani évente. A látogatók nagy többsége a fővárost célozza meg, ami kezd túlzsúfolttá válni. Mi lehet a megoldás? A mennyiség minőségre cserélése.
A hollandok úgy számolnak, hogy az országba érkezők száma akár ötven százalékkal is emelkedhet 2030-ra, a turisztikai szakértők pedig félnek az elturistásodás következményeitől. A probléma megoldása érdekében kidolgoztak egy programot, ami a további aktív népszerűsítés helyett inkább a turizmus menedzselésére fókuszál.
Mindez azt jelenti, hogy a turizmus promotálása helyett inkább arra törekednek, hogy az ország minél élhetőbb maradjon, igyekeznek például új munkahelyeket teremteni és minél inkább odafigyelni a fenntartható fejlődésre. Ami pedig a turistákat illeti, szeretnének olyanokat az országba csábítani,
akik az utazásuk során inkább értéket teremtenek, nem pedig gondot okoznak.
Arról mi is beszámoltunk néhány héttel korábban, hogy a híres piros lámpás negyedben a turisták egy része nem bír normálisan viselkedni, emiatt szigorítások várhatóak.
A program másik fontos célkitűzése, hogy a turisták ne csak Amszterdamot akarják megnézni, hanem Hollandia egyéb területeit is. A fővároson kívül a legnépszerűbb úti célok közé tartozik például Keukenhof virágoskertje és Kinderdijk malmai, ezek a területek a leginkább érintettek. Hogy mit lenne érdemes ezeken kívül felfedezni Hollandiában? Jó opció lehet például Utrecht,
de ebben a cikkben is szerepel egy remek holland úti cél:
(Képek: Unsplash)
Amszterdam | hollandia | elturistásodás | utazás | overtourism | turista
Mikrobiom és wellbeing, avagy ez lehet az új szupererőd
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!