Hollandia területe feleakkora sincs, mint Magyarországé, mégis képes 18-20 millió turistát vonzani évente. A látogatók nagy többsége a fővárost célozza meg, ami kezd túlzsúfolttá válni. Mi lehet a megoldás? A mennyiség minőségre cserélése.
A hollandok úgy számolnak, hogy az országba érkezők száma akár ötven százalékkal is emelkedhet 2030-ra, a turisztikai szakértők pedig félnek az elturistásodás következményeitől. A probléma megoldása érdekében kidolgoztak egy programot, ami a további aktív népszerűsítés helyett inkább a turizmus menedzselésére fókuszál.
Mindez azt jelenti, hogy a turizmus promotálása helyett inkább arra törekednek, hogy az ország minél élhetőbb maradjon, igyekeznek például új munkahelyeket teremteni és minél inkább odafigyelni a fenntartható fejlődésre. Ami pedig a turistákat illeti, szeretnének olyanokat az országba csábítani,
akik az utazásuk során inkább értéket teremtenek, nem pedig gondot okoznak.
Arról mi is beszámoltunk néhány héttel korábban, hogy a híres piros lámpás negyedben a turisták egy része nem bír normálisan viselkedni, emiatt szigorítások várhatóak.
A program másik fontos célkitűzése, hogy a turisták ne csak Amszterdamot akarják megnézni, hanem Hollandia egyéb területeit is. A fővároson kívül a legnépszerűbb úti célok közé tartozik például Keukenhof virágoskertje és Kinderdijk malmai, ezek a területek a leginkább érintettek. Hogy mit lenne érdemes ezeken kívül felfedezni Hollandiában? Jó opció lehet például Utrecht,
de ebben a cikkben is szerepel egy remek holland úti cél:
(Képek: Unsplash)
overtourism | elturistásodás | tömegturizmus | turizmus | hollandia
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!