Nem olyan régen közöltünk egy workationnel kapcsolatos hírt – Budapest lett a legjobb város a világon a munka és a nyaralás kombinálására –, mindössze kettő nappal előtte pedig arról írunk, hogy cgyre gyakrabban kombinálják a különböző szakmák képviselői az üzleti utakat a valódi kikapcsolódással: az elmúlt egy évben megkétszereződött az ilyen utazások száma. Most pedig a New York Times írt egy újabb rokonfogalomról, a „hotelificationről”.
Dizájnos irodák felszerelve minden földi jóval – a cégek a járvány előtt igyekeztek olyan munkahelyeket tervezni, ahol sokáig bent vannak, és együttműködést igénylő munkát végeznek. Most viszont új szelek fújnak az üvegpaloták közt: a vállalatok nem tettek le a dolgozóik visszacsábításáról, ám ehhez most a „hotelification”, azaz a munkahelyek üdülőszerűvé alakítása a varázsszer.
Klasszikus szállodai helyeket terveznek az irodákba, melyek signature illatokat árasztanak, hogy versenyezzenek egy nappali kényelmével és sokoldalúságával.
Az új trendről a New York Times írt, de nemcsak New York-i példákkal. Az Egyesült Államokban védjegyszerű signature szállodai illatok irodai bevetésén túl olyan helyiségekkel rukkolnak elő, mint a laptopbárok, spa részleg, terápiás fürdők és meditációs teraszok.
Az egyik kiemelt példa viszont a Sky Island a londoni Canada Water dokknál, ahol piaci ételstandok és élő zene várja majd a dolgozókat, a világ első dedikáltan munka-üdülőjének tervezett komplexumában.
A másik helyszín a New Yorkból nézve „tengerinnen”, azaz a kaliforniai Menlo Parkban található Springline komplexum. Itt a teljes berendezés butikhotelt idéz a római agyaggal vakolt falaktól kezdve a szürke-fehér márvány kávézóasztalkán át a fehér bőrkanapéig. Egy gyantavászon molinó vidám „Hello, tomorrow!” felirattal, na meg az Amerikában oly jellemző egyedi szállodai illat: a sós tengeri levegő fehér vízililiom, száraz pézsma és dinnye illatával keveredik.
Márpedig a Springline nem egy hotel, hanem egy iroda egy 2,5 hektáros városi téren, San Franciscóban.
Van ott minden: csúcskategóriás golfszimulátor és prémium olasz élelmiszerbolt, és eseménynaptár olyan közösségi eseményeknek, mint a kézműves koktélkészítés vagy a zenés estek – mint minden rendes szállodában.
Az irodákat üzemeltető Cushman & Wakefield szerint az Egyesült Államokban körülbelül 20 százalékos az irodai üresedési ráta, ezért a belvárosi irodaházak mindent megtesznek a dolgozók visszacsábításáért, beleértve az üdülősített munkahelyeket is.
A koncepció „egy gyönyörű helyen lévő üdülőhely vagy más szép épület víziójából ered, amelynek láttán önkéntelenül felkiáltasz: >Látni akarom ezt a helyet, ott akarok lenni.< – magyarázta Matthias Hollwich, a HWKN globális tervezőcég alapító igazgatója, a fent említett Sky Island tervezője. – Ez nem olyan, mint az otthon. Nem is olyan, mint a többi irodaház. Ez újszerű.”
(Forrás: New York Times, fotók: GettyImages)
hibrid munka | szálloda | munkahely | hotelification | hotel
Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!