Nem olyan régen közöltünk egy workationnel kapcsolatos hírt – Budapest lett a legjobb város a világon a munka és a nyaralás kombinálására –, mindössze kettő nappal előtte pedig arról írunk, hogy cgyre gyakrabban kombinálják a különböző szakmák képviselői az üzleti utakat a valódi kikapcsolódással: az elmúlt egy évben megkétszereződött az ilyen utazások száma. Most pedig a New York Times írt egy újabb rokonfogalomról, a „hotelificationről”.
Dizájnos irodák felszerelve minden földi jóval – a cégek a járvány előtt igyekeztek olyan munkahelyeket tervezni, ahol sokáig bent vannak, és együttműködést igénylő munkát végeznek. Most viszont új szelek fújnak az üvegpaloták közt: a vállalatok nem tettek le a dolgozóik visszacsábításáról, ám ehhez most a „hotelification”, azaz a munkahelyek üdülőszerűvé alakítása a varázsszer.
Klasszikus szállodai helyeket terveznek az irodákba, melyek signature illatokat árasztanak, hogy versenyezzenek egy nappali kényelmével és sokoldalúságával.
Az új trendről a New York Times írt, de nemcsak New York-i példákkal. Az Egyesült Államokban védjegyszerű signature szállodai illatok irodai bevetésén túl olyan helyiségekkel rukkolnak elő, mint a laptopbárok, spa részleg, terápiás fürdők és meditációs teraszok.
Az egyik kiemelt példa viszont a Sky Island a londoni Canada Water dokknál, ahol piaci ételstandok és élő zene várja majd a dolgozókat, a világ első dedikáltan munka-üdülőjének tervezett komplexumában.
A másik helyszín a New Yorkból nézve „tengerinnen”, azaz a kaliforniai Menlo Parkban található Springline komplexum. Itt a teljes berendezés butikhotelt idéz a római agyaggal vakolt falaktól kezdve a szürke-fehér márvány kávézóasztalkán át a fehér bőrkanapéig. Egy gyantavászon molinó vidám „Hello, tomorrow!” felirattal, na meg az Amerikában oly jellemző egyedi szállodai illat: a sós tengeri levegő fehér vízililiom, száraz pézsma és dinnye illatával keveredik.
Márpedig a Springline nem egy hotel, hanem egy iroda egy 2,5 hektáros városi téren, San Franciscóban.
Van ott minden: csúcskategóriás golfszimulátor és prémium olasz élelmiszerbolt, és eseménynaptár olyan közösségi eseményeknek, mint a kézműves koktélkészítés vagy a zenés estek – mint minden rendes szállodában.
Az irodákat üzemeltető Cushman & Wakefield szerint az Egyesült Államokban körülbelül 20 százalékos az irodai üresedési ráta, ezért a belvárosi irodaházak mindent megtesznek a dolgozók visszacsábításáért, beleértve az üdülősített munkahelyeket is.
A koncepció „egy gyönyörű helyen lévő üdülőhely vagy más szép épület víziójából ered, amelynek láttán önkéntelenül felkiáltasz: >Látni akarom ezt a helyet, ott akarok lenni.< – magyarázta Matthias Hollwich, a HWKN globális tervezőcég alapító igazgatója, a fent említett Sky Island tervezője. – Ez nem olyan, mint az otthon. Nem is olyan, mint a többi irodaház. Ez újszerű.”
(Forrás: New York Times, fotók: GettyImages)
hotelification | hibrid munka | munkahely | szálloda | munka
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!