A koronavírus-járvány alaposan átalakította a magyarok utazási hajlandóságát és szállásválasztási szokásait – derül ki abból az országos reprezentatív felmérésből, amelyet a hévízi NaturMed Hotel Carbona készített a Turizmus Világnapja alkalmából.
Az eredmények alapján idén tizenöt százalékkal kevesebben terveztek utazást, és huszonkét százalékkal többen gondolkodtak belföldi üdülésben az egy évvel korábbihoz képest.
A válaszokból kiderült: miközben a vendégek továbbra is elvárják a minőségi szolgáltatásokat, kiemelten fontossá vált az is, hogy a szálláshely garantálni tudja a higiénikus feltételeket és a biztonságos távolságtartást.
A koronavírus-járványt követően a magyarok utazási lehetőségei és hajlandósága egyaránt csökkent: idén tizenöt százalékkal kevesebben gondolkodtak valamilyen üdülésben – derül ki a hévízi NaturMed Hotel Carbona megbízásából készített országos, reprezentatív közvéleménykutatásból. Ennél is lényegesebb a változás azoknál a mutatóknál, amelyek az úti cél megválasztásával, az utazás módjával és a szállás kiválasztásával függenek össze: a magyarok inkább választottak idén belföldi szállást és egyéni utazási módot.
A minőségi szolgáltatásokat, barátságos vendéglátást és sokféle programlehetőséget kínáló vendéglátóhelyek továbbra is a legnépszerűbbek, ugyanakkor hangsúlyosabbak lettek a biztonsággal, higiéniával kapcsolatos elvárások. Szabó Adrienn, a Carbona vezérigazgató-helyettese az eredmények kapcsán elmondta: "A kikapcsolódás, utazás a modern élet fontos része, amelyet még egy ilyen nehéz időszakban sem szívesen nélkülözünk. Szerencsére a biztonságos üdülésnek ma is megvan a lehetősége: kutatásunk eredményei is alátámasztják, hogy a belföldi, biztonságos körülményeket biztosító szálláshelyeket szívesen választják a magyarok."
A magyarok idén a biztonságra és a távolságtartásra szavaztak
A Carbona országos felmérése kitért arra, hogy mely szempontokat tartották fontosnak a válaszadók utazásaik tervezésénél 2020-ban és 2019-ben. Az eredmények alapján idén huszonkét százalékkal többen tartották fontosnak a belföldi utazást, és huszonnégy százalékkal többen az egyéni szervezést, mint tavaly.
Még jelentősebb a változás két másik szempont esetében: a válaszok alapján 2020-ban közel kétszer annyian (hatvanhat százalék) gondolták fontosnak, hogy a szálláshely garantálja a biztonságos távolságtartást, mint 2019-ben (harmincnégy százalék).
A koronavírus-járvány hatására a szálláshelyek környezetéhez is másként viszonyulunk: az idei utazások tervezésénél a többség (ötvenhárom százalék) számára már fontos szempont volt, hogy olyan szállást válasszon, amelynek környezetében nincs tömeg.
Továbbra is szeretjük a kényeztetést
Miközben sok új szempont is megjelent a szállásválasztásban, megmaradtak a régi preferenciák is. A kutatás eredményei alapján a biztonságos és higiénikus környezet mellett egy szálláshely kiválasztásánál alapvetően azok a szempontok dominálnak, amelyek a kényelemmel, kényeztetéssel, kikapcsolódással és a minőségi szolgáltatásokkal függenek össze. A felsoroltak közül a válaszadók a barátságos kiszolgálást, a bőséges és egészséges ételkínálatot, a kirándulási lehetőségeket, a sokféle minőségi wellness-szolgáltatást és a szabadtéri élményfürdőt jelölték meg legtöbben.
A Carbona vezérigazgató-helyettese úgy véli, a vendégek előszeretettel választják azokat a szálláshelyeket, amelyeket már ismernek, és úgy érzik, a megváltozott körülményekhez is alkalmazkodtak. Vagyis adottak a nagyobb terek, garantált a távolságtartás, a rendszeres fertőtlenítés és takarítás, az ózongenerátorral tisztított levegő, egészséggel kapcsolatos szolgáltatások, és a kültéri programlehetőség.
Ez is érdekelhet:
(Fotók: Pixabay)
járvány | utazás | magyarok | utasok | átalakul
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!