Close
Így alakultak át a magyarok utazási szokásai a koronavírus miatt

Így alakultak át a magyarok utazási szokásai a koronavírus miatt

A koronavírus-járvány alaposan átalakította a magyarok utazási hajlandóságát és szállásválasztási szokásait – derül ki abból az országos reprezentatív felmérésből, amelyet a hévízi NaturMed Hotel Carbona készített a Turizmus Világnapja alkalmából.

Az eredmények alapján idén tizenöt százalékkal kevesebben terveztek utazást, és huszonkét százalékkal többen gondolkodtak belföldi üdülésben az egy évvel korábbihoz képest.

A válaszokból kiderült: miközben a vendégek továbbra is elvárják a minőségi szolgáltatásokat, kiemelten fontossá vált az is, hogy a szálláshely garantálni tudja a higiénikus feltételeket és a biztonságos távolságtartást.

A koronavírus-járványt követően a magyarok utazási lehetőségei és hajlandósága egyaránt csökkent: idén tizenöt százalékkal kevesebben gondolkodtak valamilyen üdülésben – derül ki a hévízi NaturMed Hotel Carbona megbízásából készített országos, reprezentatív közvéleménykutatásból. Ennél is lényegesebb a változás azoknál a mutatóknál, amelyek az úti cél megválasztásával, az utazás módjával és a szállás kiválasztásával függenek össze: a magyarok inkább választottak idén belföldi szállást és egyéni utazási módot.

A minőségi szolgáltatásokat, barátságos vendéglátást és sokféle programlehetőséget kínáló vendéglátóhelyek továbbra is a legnépszerűbbek, ugyanakkor hangsúlyosabbak lettek a biztonsággal, higiéniával kapcsolatos elvárások. Szabó Adrienn, a Carbona vezérigazgató-helyettese az eredmények kapcsán elmondta: „A kikapcsolódás, utazás a modern élet fontos része, amelyet még egy ilyen nehéz időszakban sem szívesen nélkülözünk. Szerencsére a biztonságos üdülésnek ma is megvan a lehetősége: kutatásunk eredményei is alátámasztják, hogy a belföldi, biztonságos körülményeket biztosító szálláshelyeket szívesen választják a magyarok.”

A magyarok idén a biztonságra és a távolságtartásra szavaztak

A Carbona országos felmérése kitért arra, hogy mely szempontokat tartották fontosnak a válaszadók utazásaik tervezésénél 2020-ban és 2019-ben. Az eredmények alapján idén huszonkét százalékkal többen tartották fontosnak a belföldi utazást, és huszonnégy százalékkal többen az egyéni szervezést, mint tavaly.

Még jelentősebb a változás két másik szempont esetében: a válaszok alapján 2020-ban közel kétszer annyian (hatvanhat százalék) gondolták fontosnak, hogy a szálláshely garantálja a biztonságos távolságtartást, mint 2019-ben (harmincnégy százalék).

A koronavírus-járvány hatására a szálláshelyek környezetéhez is másként viszonyulunk: az idei utazások tervezésénél a többség (ötvenhárom százalék) számára már fontos szempont volt, hogy olyan szállást válasszon, amelynek környezetében nincs tömeg.

Továbbra is szeretjük a kényeztetést

Miközben sok új szempont is megjelent a szállásválasztásban, megmaradtak a régi preferenciák is. A kutatás eredményei alapján a biztonságos és higiénikus környezet mellett egy szálláshely kiválasztásánál alapvetően azok a szempontok dominálnak, amelyek a kényelemmel, kényeztetéssel, kikapcsolódással és a minőségi szolgáltatásokkal függenek össze. A felsoroltak közül a válaszadók a barátságos kiszolgálást, a bőséges és egészséges ételkínálatot, a kirándulási lehetőségeket, a sokféle minőségi wellness-szolgáltatást és a szabadtéri élményfürdőt jelölték meg legtöbben.

A Carbona vezérigazgató-helyettese úgy véli, a vendégek előszeretettel választják azokat a szálláshelyeket, amelyeket már ismernek, és úgy érzik, a megváltozott körülményekhez is alkalmazkodtak. Vagyis adottak a nagyobb terek, garantált a távolságtartás, a rendszeres fertőtlenítés és takarítás, az ózongenerátorral tisztított levegő, egészséggel kapcsolatos szolgáltatások, és a kültéri programlehetőség.

Ez is érdekelhet:

(Fotók: Pixabay)

utasok | szokás | átalakul | magyarok | koronavírus

FOLYTASD EZZEL

Ilyen egyedi és domináns ízekkel tud kényeztetni a világ egyik legjobb rumja

Álomszülte szálloda Dánszentmiklóson, pazar fine dining étteremmel

Rendeld meg a Roadster magazin 13. számát!

Beköszöntött az ősz, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 13. száma. Mit találunk benne? Bejárjuk Japán izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik legszínesebb és leghíresebb dizájnerével, Karim Rashiddal, Nápolyban megkóstoljuk Olaszország negyedik legjobb pizzáját, és benézünk az Attolini szabódinasztia műhelyébe is. A Napa-völgyben teszteljük, milyen az új, elektromos Rolls-Royce, és elbeszélgetünk a W luxushotelben megnyitott Nightingale by Beefbar alapítójával, Riccardo Giraudival is. Elmegyünk egészen Dél-Koreáig, hogy megnézzük közelről, milyen a világ egyik leghangulatosabb kávézója, a Mudzsige panzió, ezen kívül pedig találkozunk még párizsi keramikusművésszel, Japánban dolgozó magyar építésszel, vitorlázógép pilótával, egy római napszemüveg brand alapítójával, és a születésnapját ünneplő Babel Budapest megálmodójával is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
Close
Ezek a hangok, ízek, élmények valódi ünneppé varázsolják a karácsonyt
Hirdetés
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom