Ilyen a totális szabadság: lakóautóval Izlandon

Kevés felemelőbb érzés van, mint két gleccser között, zubogó vízesés hangjára ébredni a fullosan befűtött, napfénytetős (vagy ahogy itt hívják, sarkifény-tetős) lakóautóban. Miért éri meg kipróbálni Izlandon a #vanlife-ot? Nagy Gábor megírta nekünk.

Idén ötödik alkalommal jártam Izlandon. Mindig ott aludtam, ahol tudtam: sátorban, földön, Land Rover hátsó ülésén, glampingben – ágyban viszont még sosem volt lehetőségem.

Mindig is ki szerettem volna próbálni az utazás egy sokkal kényelmesebb formáját, ahol esténként nem kell a dermesztő hidegben szenvedni a sátorállítással, tűzrakással, derékalj-fújással, ezért amikor megkeresett Izland legprofibb, lakóautó-átalakítással foglalkozó cége, a Cozy Campers, volna-e kedvem tíz napra átugrani tesztelni egy autójukat, azonnal lecsaptam a lehetőségre.

Egy Volkswagen Transporter T6 XL-t kaptunk összkerékmeghajtással, beépített vízzel, gázzal, fűtéssel, kinyitható franciaággyal.

Full luxus az izlandi vadonban.

Úti célunk ismét a turisták hadától távoli, alig látogatott belső régiókra esett, ahová a 4x4 nélkül el sem indulhattunk volna, így viszont folyókon és lávamezőkön könnyedén átkelve, a legnagyobb kényelemben utazhattunk.

Ha elfáradtunk, kerestünk egy kempinget vagy parkolót, ahol lepihenhettünk. Ha megéheztünk, elővettük a grillt, vagy jeges gleccserfolyókból mert vízet forraltunk levesnek.

Lakóautóval utazni azt jelenti: nincsenek hotelekből be- és kicsekkolások.

Teljesen mindegy, hogy délután kettőkor fogsz csak útnak indulni vagy épp reggel hatig akarsz vezetni; és ha dolgoznod kell, csak hátra ülsz a kanapéra, melegítesz a gázon egy kávét magadnak, és öledbe veszed a laptopod.

A Cozy Campers egy családi vállalkozás, az izlandi turizmus-boomra tökéletes időben reagálva kezdtek el egyterű autókat lakóautóvá átépíteni. Az ötlet annyira sikeresnek bizonyult, hogy négy év alatt ma már több mint ötven camperük van: a kis Nissan mikrobuszoktól egészen a négyszemélyes Volkswagen Crafterekig bárki megtalálhatja az úti céljához leginkább illő campert.

A tíz nap alatt kétezernél is több kilométert tettünk meg, ebből a felét legalább földúton. Hat napot a Highlandsen, négyet pedig a Westfjordson töltöttünk.

Ha te is ki szeretnéd próbálni a #vanlife-ot Izlandon, érdemes szeptember elsejétől körbenézni az ajánlatok között, ekkor kezdődik a low season.

Ilyen megcsinálni a tökéletes lakóautós utazást, ami sokunknak csak örök terv marad

Nyolc hónapon át egy guruló otthonban élt Dóri és Norbi, akik a mindennapok rutinját feladva otthagyták a biztosat a bizonytalanért, hogy végigjárják Dél-Európa és Észak-Afrika legszebb helyeit. Elmesélték nekünk, mekkora kaland.