Isztambul volt az Orient Expressz eredeti úti célja, amikor először elhagyta a párizsi pályaudvart 1883-ban. Két év múlva pedig, ha minden a tervek szerint alakul, ismét a klasszikussá vált vonalon utazhatunk tizenhét vintázs kocsiban.
A’20-as-’30-as években készült, faborítású kocsikat legutoljára egy svájci üzletember és utazásszervező, Albert Glatt újíttatta fel a ’80-as években, és a vonat Nostalgie Istanbul Orient Express néven közlekedett Zürich és Isztambul között. Extrême Orient Express néven még a leghosszabb vonatútja is hozzá kapcsolódik Párizs és Tokió között. A sokat látott vagonokat a 2024-es párizsi nyári olimpiára restaurálják újra.
A projektet az Accor hotellánc menedzseli, amely nemrégiben jelentette be, hogy jövőre Olaszországban is luxusvonatozhatunk a jóvoltából.
Mellettük a Belmond is üzemeltet Orient Expressz, egészen pontosan Venice Simplon Orient Express néven luxusjáratokat, melyek elsősorban London és Velence között közlekednek, de a menetrend legutóbb több európai várossal, köztük Budapesttel is bővült.
Hogy miért a világ legvágyottabb álomútja az Orient Expresszé? Ebben a fine dining élményeknek is nagy szerep jut. Hírnevének erejét pedig jól mutatja, hogy még ruhakollekciót is ihletett.
(Forrás: Accor, Independent, képek: Accor)
velence | Orient Expressz | IsztambulRossz hír a Ryanairrel utazóknak: nyolc budapesti járatát szünteti meg a légitársaság
Váratlan döntést hozott a WizzAir: több mint öt hónap után Oroszországba is indít gépeket a légitársaság
